حسین کارگر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حالی که ترافیک سنگین عاملی عمده در کاهش بهرهوری و افزایش آلودگی هوا شده است، متخصصان حملونقل شهری تأکید میکنند که بدون برنامهریزی دقیق و اجرای مناسب طرحهای هندسی و ترافیکی، نمیتوان به تعادل مطلوب در سیستم حملونقل دست یافت.
وی افزود: اقدامات ترافیکی شامل ایجاد خطوط اختصاصی، بهینهسازی تقاطعها و مدیریت دسترسی به مراکز شهری، میتواند تأثیر قابل توجهی در کاهش ترافیک داشته باشد. اما در کنار این اقدامات، اصلاح هندسی معابر نیز به عنوان یکی از ستونهای اصلی توسعه زیرساختهای شهری مطرح است و موجب افزایش ظرفیت عبور و مرور میشود، همچنین خطر بروز تصادفات را به طور چشمگیری کاهش میدد.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقدامات ترافیکی و اصلاح هندسی معابر نباید تنها به عنوان پروژههای عمرانی مقطعی دیده شود، بلکه باید به عنوان سرمایهگذاریهای بلندمدت در راستای ایمنی، بهرهوری و کیفیت زندگی شهروندان تلقی شود.
کارگر با اشاره به امور انجام شده در سطح منطقه ۵ گفت: این اقدامات شامل اصلاح هندسی و نردهگذاری خیابان هزار جریب مقابل دانشگاه مهاجر با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تعمیر گاردریل بزرگراههای دستجردی، شهدای صفه، اقاربپرست و میرزا کوچک خان با ۱۰ میلیارد ریال، تعویض بولارد به تعداد هزار عدد در سطح منطقه با ۵ میلیارد ریال، نصب جداکننده ثابت در خیابان علامه جعفری و باغ بِه با ۹ میلیارد ریال اعتبار، تعمیر نردههای خط ویژه بی آر تی با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بوده است.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده میتوان به امور محله محوری در ۲۸ نقطه منطقه ۵ شهرداری اصفهان با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ایمنسازی و سهولت در رفت و آمد خودروهای امدادی درمانگاه سیدالشهدای سپاهان شهر، آتشنشانی، خیابان دانشگاه و سپاهان شهر با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعمیر و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح منطقه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.




نظر شما