به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سیدمصطفی آذرکیش در نشست تخصصی بررسی طرح «همنوا» با هدف ارتقای مهارتآموزی در کشور اظهار کرد: یکی از اهداف مهم طرح «همنوا»، دستیابی به سهم ۵۰ درصدی آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش در دوره دوم متوسطه است. اکنون این سهم حدود ۴۳ درصد است و برای رسیدن به هدف تعیینشده، نیازمند برنامهریزی و همکاری بینبخشی هستیم.
وی افزود: افزایش استفاده از نوبتهای اول و دوم هنرستانها، تکمیل ظرفیت موجود، توسعه هنرستانهای وابسته و جوار و اجرای آموزشهای مشارکتی (دوگانه) در محیط واقعی کار از جمله راهکارهایی است که میتواند به تحقق این سهم کمک کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «وفاق ملی برای مهارتآموزی» میتواند بستری برای توسعه پایدار در نظام آموزشی باشد، عنوان کرد: ایجاد دهکدههای مهارتی در دانشگاهها، راهاندازی هنرستانهای ضمیمه در مدارس شاهد و غیردولتی و اجرای طرح برونسپاری رایگان از جمله اقداماتی است که در چارچوب طرح «همنوا» دنبال میشود.
وی با اشاره به نقش مؤثر سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور در این مسیر، همکاریهای دوجانبه از جمله بهرهگیری از نیروی موظف این مراکز، استفاده از ظرفیت فضا و تجهیزات و تأسیس هنرستانهای جوار و وابسته را گامی مؤثر در تحقق شعار «وفاق برای مدرسه، برای ایران ماهر» دانست.
نشست تخصصی بررسی طرح «همنوا» با هدف ارتقای مهارتآموزی در کشور، با حضور سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، غلامحسین محمدی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، سید جمیل احمدی، معاون آموزش سازمان فنی و حرفهای و احمد آقامحمدی، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفهای و کاردانش، به میزبانی معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.



نظر شما