به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طبق گزارش اداره حملونقل نیویورک، یک نفر از هر پنج شهروند نیویورک، چهار روز یا بیشتر در هفته بسته پستی دریافت میکند. این موضوع موجب افزایش چشمگیر تعداد خودروهای تحویل کالا در خیابانهای شهر شده است. در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد کالاها توسط کامیونها جابهجا میشوند و با رشد تجارت الکترونیک و افزایش تقاضا برای تحویل سریع، پیشبینی میشود حجم کالاهای جابهجا شده در پنج منطقه اصلی شهر تا ۲۰ سال آینده نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یابد.
میکروهابها بهعنوان نقاط مرکزی طراحی شدهاند تا کامیونهای حمل بار بتوانند محمولههای خود را در آنجا تخلیه و به وسایل حملونقل کوچکتر، ایمنتر و پایدارتر همچون دوچرخههای باری و چرخدستیها منتقل کنند. این مراکز فضایی اختصاصی برای انتقال کالا از کامیونها به وسایل حملونقل دوستدار محیط زیست فراهم میکنند. شهر نیویورک نخستین میکروهاب تحویل کالا را در سه نقطه حیاتی در منطقه آپر وست ساید راهاندازی کرد. شرکتهای بزرگی همچون آمازون، نتزیرو لجستیک و UPS در این طرح آزمایشی مشارکت دارند.
سه میکروهاب در تقاطعهای خیابان آمستردام و خیابان ۷۳ غربی، خیابان آمستردام و خیابان ۸۵ غربی و خیابان برادوی و خیابان ۷۷ غربی راهاندازی شدهاند. این نقاط بهطور خاص برای شرکتهای منتخب و مشارکتکننده در این طرح اختصاص یافتهاند و بخشی از برنامه «پیادهروهای هوشمند» سازمان حملونقل نیویورک در منطقه آپر وست ساید هستند. معاون عملیات شهرداری نیویورک به پتانسیل این میکروهابهای جدید برای سازماندهی بهتر تحویلها، کاهش پارک دوبله و تسهیل ترافیک محلی امیدوار است.
این سه نقطه، نخستین بخش از ۳۶ مکانی هستند که در طرح آزمایشی میکروهابها در نظر گرفته شدهاند. انتخاب این مکانها با توجه به کاربری زمین، نزدیکی به مناطق پرتراکم، مسیرهای کامیونرو، شبکههای دوچرخهسواری و حملونقل عمومی و همچنین با مشورت جوامع محلی و کسبوکارها انجام شده است. این طرح آزمایشی تا سه سال ادامه خواهد داشت و شامل مکانهای خیابانی و غیرخیابانی در املاک متعلق به شهر خواهد بود. میکروهابهای تحویل کالا تعداد سفرهای کامیونها را کاهش میدهند و از پارک دوبله و مسدود شدن پیادهروها جلوگیری میکنند.
اقدامات تکمیلی برای تحول در تحویل کالا
این طرح بخشی از تلاشهای اخیر شهرداری نیویورک برای بازنگری در سیستم توزیع کالا و ایجاد یک سیستم پایدار برای تحویل آخرین مایل (تحویل کالا به مقصد نهایی) است. از جمله این اقدامات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تصویب قوانین جدید برای افزایش استفاده از دوچرخههای باری برقی بهعنوان جایگزینی ایمن و پایدار برای کامیونهای بزرگ
راهاندازی برنامه LockerNYC برای مقابله با سرقت بستهها و تجمیع تحویلها در نقاط مرکزی
اجرای طرح بزرگراههای آبی با همکاری شرکت توسعه اقتصادی نیویورک برای انتقال بخشی از تحویلها به مسیرهای آبی
برنامه تشویقی تحویل در ساعات غیرپیک برای کاهش تراکم کامیونها در ساعات پرتردد
گسترش مناطق بارگیری اختصاصی در سراسر پنج منطقه شهر با نصب بیش از سه هزار منطقه بارگیری جدید از سال ۲۰۲۲
استفاده از دوچرخههای باری و چرخدستیها برای تحویل کالا که از زمان همهگیری کرونا به شدت افزایش یافته است، علاوه بر کاهش انتشار آلایندهها و ترافیک، با کاهش سطح آلودگی صوتی، کیفیت زندگی در شهر را نیز بهبود میبخشد.
نظر شما