به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست هماندیشی و صمیمانه با برخی از مدیران مدارس که با هدف بررسی چالشهای نظام تعلیم و تربیت، بهرهمندی از دیدگاههای میدانی مدیران و تقویت سیاست مدرسهمحوری، عدالت آموزشی و مقابله با آسیبهای اجتماعی، با تأکید بر استمرار این نوع نشستها، خواستار برگزاری جلسات ماهانه با مدیران مدارس شد و اظهار کرد: باید در موضوعات مختلف از اندیشههای مدیران بهرهمند شویم و با کمکردن تشریفات و افزایش محتوای جلسات، زمینه مشارکت حداکثری آنها را فراهم کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مدیران پل ارتباطی ما با معلمان هستند، گفت: باید صدای آنان شنیده شود و تغییر مدیران تنها باید در صورت بازنشستگی، تخلف یا کمکاری صورت گیرد، نه به دلایل غیرضروری؛ این موضوع باید در دستور کار جدی شورای عالی آموزش و پرورش قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش بر بررسی سیاست مدرسهمحوری در دستور جلسات آتی نیز تأکید کرد و ادامه داد: پیشنهاد یکی از مدیران مدارس درباره تدوین برنامه ملی مهارت زندگی برای دوره ابتدایی بررسی شود.
کاظمی از امکان بهرهمندی رایگان هنرستانها از ظرفیت مراکز فنی و حرفهای خبر داد و گفت: تقویت هنرستانها و بازبینی رشتههای فنی و حرفهای، در دستور کار جدی آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به سفر استانی رئیسجمهور به کرمانشاه و تشکیل جلسه ویژه برای بررسی مسائل مدارس در این استان تصریح کرد: ۷۲۰۰ پروژه در قالب نهضت ملی مدرسهسازی با حمایت بیش از ۵ هزار گروه مردمی تشکیل شده است.
وزیر آموزش و پرورش به کیفیتبخشی و محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی به عنوان دو برنامه اصلی ریاستجمهوری و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که همه مدیران با این رویکردها آشنا باشند.
کاظمی از دیدار با خدمتگزاران و سرایداران مدارس در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: باید ذهنهای ما به هم نزدیک شود و با یک فهم مشترک تمام برنامههای آموزش و پرورش را به جلو ببریم و آینده خوبی در انتظار آموزش و پرورش است.


نظر شما