علی رضیزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیرات ترافیکی ایجاد خط ویژه اتوبوس در خیابان شمسآبادی اظهار کرد: خیابان شمسآبادی جزو خیابانهایی است که لوپ محورهای مواصلاتی منطقه حساب میشود؛ طبق آمار اصل ایجاد این خط ویژه اقدام درستی بوده است، زیرا روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از این مسیر عبور میکنند، در حالی که ظرفیت پارک خودرویی این خیابان در نهایت بیش از دو هزار خودرو است.
وی افزود: اگر بخواهیم منطقی موضوع را بررسی کنیم، اولویت با افرادی است که از حملونقل عمومی استفاده میکنند، البته بخشی از معضلات ترافیکی بهدلیل وجود بیمارستانها، مطب پزشکان و مدارس است، از اینرو با مسئولان بیمارستان سینا هماهنگی انجام شد و درخواست کردیم زمین دو هزار متر مربعی مجاور بیمارستان را تبدیل به پارکینگ طبقاتی کنند که در این راستا راهکارهایی برای افزایش سرعت کار از جمله استفاده از شرکتهای فعال در زمینه احداث پارکینگ طبقاتی وجود دارد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: مقرر شده است با هماهنگی آموزشوپرورش از ظرفیت حیاط مدارس هنگام عصر بهعنوان پارکینگ استفاده شود، همچنین از پلیس راهور تقاضا کردیم تا خودروهای پارک شده را به سمت پارکینگها هدایت کنند تا عادت ایجاد شده برای پارک طولانیمدت در حاشیه معابر را از طریق فرهنگسازی تغییر دهیم.
نظر شما