معلمان باید از روش‌های نوین برای حفظ مرجعیت خود استفاده کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروزه، عصر جزوه و کتاب‌ها به تنهایی نیست، بلکه عصر یادگیری است، گفت: پیشنهاد اجتماعات یادگیری معلمان از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد و این ایده مبنی بر این است که معلمان خود فعالیت کنند و از یکدیگر یاد بگیرند و به یکدیگر هم یاد بدهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور با وجود همه مسائل روی میز دولت از جمله ناترازی‌ها اولویت خود را وزارت آموزش و پرورش قرار داد، اظهار کرد: این درصورتی است که در بسیاری از دولت‌ها توقع داشتیم که نیم‌نگاهی فقط به تعلیم و تربیت شود.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به طراحی طرحی نو اشاره دارد، افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که دانش آموزان با رسانه سر و کار دارند که منبع دریافت اطلاعات بسیاری است، بنابراین باید برای حفظ مرجعیت خود از روش‌های نوین و انجام کار گروهی و از فضای متکم وحده‌ای معلم به کارگروهی و مشارکت دانش‌آموزان حرکت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی برای تغییرات نسلی نگران می‌شویم اما جای نگرانی نیست، چراکه این نسل پرسشگر هستند و معلم باید مدام خود را به‌روزرسانی کند، گفت: امروزه، عصر جزوه و کتاب‌های به تنهایی نیست، بلکه عصر یادگیری است. امروز دانش‌آموزان چَشم نمی‌گویند و این نه موضوع خوب و نه موضوع بدی است، چراکه نسل پرسشگر و پویا و فعال است و با مسیرهای قدیمی دیگر نمی‌توان راه را پیمود، بلکه باید با دانش‌آموزان با شیوه‌های جدید کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد اجتماعات یادگیری معلمان از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد و این ایده مبنی بر این است که معلمان خود فعالیت کنند و از یکدیگر یاد بگیرند و به یکدیگر هم یاد دهند، ادامه داد: به قدرت معلمان ایمان داریم، در کرونا تجربه کردیم که حصار تمرکز از تولید محتوا در ستاد به دلیل آموزش مجازی به اجبار شکسته شد، تولید محتوا فقط در ستاد نیست و در این دوران معلمان پای کار آمدند و در حد و تراز ستاد تولید محتوا کردند.

کد خبر 863290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.