به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل توکلی امروز _پنجشنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم روز جهانی کارگر سازمان پایانههای مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: کارگران زحمتکش پایانههای مسافربری، در صف مقدم جهاد خدمت هستند و باید جایگاه آنها را در توسعه شهری و رضایتمندی شهروندان ارج نهاد.
وی افزود: نباید به جایگاههای سازمانی نگاه کرد، چراکه آنچه اهمیت دارد، میزان اثرگذاری و خلوص در خدمترسانی به مردم است.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به بهبود چشمگیر وضعیت پایانههای مسافربری اصفهان در سالهای اخیر، اظهار داشت: امروز شاهد زیبایی و نظم مثالزدنی در پایانهها هستیم؛ از گلکاری، چمنکاری، نظافت نمازخانهها، مساجد، سرویسهای بهداشتی، راهروها، خیابانها و محیط سبز گرفته تا سایر امکانات، همه و همه نتیجه تلاش صادقانه و بیوقفه کارگران پرتلاش این مجموعه است.
توکلی گفت: اگر تلاشهای کارگران نبود، ما نمیتوانستیم سال گذشته موفق به کسب رتبه تعالی سهستاره شویم و این موفقیت حاصل همت جمعی است.
وی ادامه داد: در یکی از سخنرانیهایم اشاره کردم که گاهی جارو کشیدن ساده یک کارگر در کوچه، رضایت شهروندان را بهدنبال دارد، شاید هزار پروژه عمرانی همچون ساخت پل یا آسفالتریزی انجام شود، اما آن آرامشی که یک کارگر با جارو زدن صبحگاهی و با صدای خشخش جاروی خود ایجاد میکند و زمانی که شهروندی برایش لیوان آبی میآورد و میگوید «خدا قوت»، تأثیری بیبدیل دارد و این همان آرامشی است که حتی پلیس نیز برای ایجاد آن تلاش میکند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همانطور که معلم امنیت روانی دانشآموز را فراهم میکند، یک کارگر نیز میتواند حس امنیت و آرامش را برای مسافر و شهروند به ارمغان آورد.
توکلی با اشاره به حجم بالای اشیای گمشدهای که در پایانهها پیدا و به صاحبانشان بازگردانده شده است، اظهار داشت: از دلار و تراول گرفته تا ساعت و تلفن همراه، همه اینها توسط کارکنان زحمتکش و پاکدست ما پیدا شده و با صداقت و تعهد کامل به مالباختگان تحویل داده شده است که این دست پاکی و نان حلالی که در میان کارکنان ما موج میزند، افتخار بزرگی برای سازمان است؛ حتی در مواردی اشیای سرقتشده نیز باز پسگیری و به مالک بازگردانده شدهاند که این نیز نشانهای از خلوص و صداقت نیروهای ما است.
وی با تاکید بر زیبایی و نظم مثالزدنی پایانههای اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۴ افزود: طبق ارزیابی ستاد خدمات سفر، پایانههای شهر اصفهان نوروز سال جاری از نظر نظافت و خدماترسانی هیچگونه نقصی نداشتند و این حاصل تلاش بیوقفه کارگران در تمام بخشها است و اگر موفقیتی در کار بوده، این موفقیت مرهون زحمات کسانی است که بیهیاهو و با خلوص نیت در خط مقدم خدمت ایستادهاند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات رفاهی سازمان برای کارکنان تاکید کرد: در سالهای اخیر تلاش شده تا عدالت در توزیع امکانات رفاهی رعایت شود؛ استفاده از مهمانسرا در مشهد، ارائه وام به پرسنل بهصورت قرعهکشی و نوبت و برگزاری جشنهایی برای پرسنل از جمله خدماتی بوده که پیش از این وجود نداشت؛ این اقدامات منتی بر کسی نیست، بلکه وظیفه ما است که در قبال زحمات این افراد، قدردان و خدمتگزار باشیم.
توکلی گفت: مسافری که به اصفهان وارد میشود، نخستین و آخرین تصویری که از شهر دارد، پایانه مسافربری است، زیرا ۸۰ درصد سفرهای برونشهری پس از سفرهای هوایی و ریلی، از طریق پایانههای مسافربری انجام میشود و مسافر حداقل یک تا دو ساعت در این مکان توقف دارد؛ زمانی برای استراحت، نماز، استفاده از امکانات و وقتی محیط تمیز، گلکاریشده و مرتب میبیند، این حس به او منتقل میشود که مورد احترام قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: اگر سازمان پایانهها به موفقیتهایی دست یافته، بیتردید مرهون تلاش خالصانه و بیادعای کارگران در عرصه خدمت است؛ چه آنکه جاروی در دست دارد، چه کسی که آبیاری میکند
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از خانوادههای کارکنان گفت: پایانههای مسافربری تعطیلی ندارند؛ در ایام عید، ولادت امام رضا (ع)، محرم، اربعین و سایر مناسبتها، این افراد سر کار هستند و مجموعه ما بهصورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.


نظر شما