به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراثآریا، مسلم شجاعی امروز _یکشنبه هفتم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رویداد «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» با نام ITF همزمان با هفتمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۵) خبر داد که در این رویداد بیش از ۱۰۰ تورگردان از ۳۳ کشور مختلف حضور خواهند داشت و نشست B۲B نیز روز سهشنبه در هتل استقلال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت این رویداد در معرفی ایران بهعنوان مقصدی امن و مبارزه با ایرانهراسی افزود: حضور این تورگردانها از کشورهای مختلف همچون ویتنام، تایلند، هندوستان، تاجیکستان، ارمنستان، ترکیه، اوگاندا، موریس، بوسنی، عربستان، بحرین، هلند، قزاقستان، بنگلادش، ازبکستان، آفریقای جنوبی، پاکستان، بلغارستان، ترکمنستان، عمان، مالزی، اسلواکی، آذربایجان، عراق، افغانستان، ایتالیا، آلمان، انگلستان، تونس، قرقیزستان، روسیه، فرانسه، برونئی و تایلند فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین برنامههای تورگردانان حاضر در این رویداد را شامل بازدید از جاذبههای تاریخی و فرهنگی ایران همچون کاخ سعدآباد، موزه ایران باستان، اراضی عباسآباد و سفر به جزیره کیش برشمرد.
شجاعی در ادامه افزود: دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی دو رسالت مهم معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی را برعهده دارد. در این راستا، رویدادهای بینالمللی و استفاده از ظرفیتهای گردشگری برای ارتقای تصویر ایران در دنیا اهمیت ویژهای دارد.
وی با تاکید بر اهمیت گردشگری بهعنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی، آن را یکی از هوشمندترین راهها برای معرفی ایران دانست و گفت: میزبانی از رویدادهای بینالمللی یکی از سیاستهای کلیدی ما در این مسیر است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اشاره به حضور ایران در سیوهفتمین نشست کمیسیون منطقهای شرق آسیا و اقیانوسیه و شصتمین نشست کمیسیون منطقهای جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری (CAP/CSA) که بهتازگی در جاکارتا برگزار شد، افزود: حضور ایران در این نشستها و عضویت کشور در شورای اجرایی سازمان گردشگری مللی متحد، فرصتهای جدیدی را برای توسعه صنعت گردشگری ایران فراهم کرده است.
وی به امضای تفاهمنامه با سازمان گردشگری سازمان ملل متحد برای برگزاری اجلاس گردشگری شهری در تهران اشاره کرد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از اهمیت استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای اعتمادسازی و معرفی ایران به دنیا سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که با تولید محتواهای تعاملی، معرفی ایران در رسانهها و فضای دیجیتال گسترش پیدا کند.
شجاعی همچنین به برنامهریزی برای حضور ایران در ۱۰ نمایشگاه بینالمللی و برگزاری پنج Road Show در کشورهای مختلف اشاره کرد.
وی اظهار کرد: برگزاری این رویدادها در شهرهای بصره، بغداد، کربلا و نجف در کشورهای عربی، همچنین در لهستان، مجارستان، صربستان و روسیه، گامی مؤثر در جذب گردشگران خارجی خواهد بود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از برگزاری اجلاس جاده ابریشم به میزبانی سمنان و سومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو به میزبانی همدان در سال ۱۴۰۴ خبر داد.
نظر شما