ضرورت تکمیل شبکه معابر اراضی ارتش در حاشیه تقاطع خیابان فرایبورگ

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تکمیل شبکه معابر مصوب در طرح تفصیلی در اراضی ارتش در حاشیه تقاطع فرایبورگ و منتهی به معابر محدوده جنوب شهر یک ضرورت جهت روان‌سازی عبور و مرور و ترافیک بلوک‌های جنوبی شهر اصفهان است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به معضلات ترافیکی تقاطع فرایبورگ اظهار کرد: با توجه به مشکلات شبکه معابر شهری در این محدوده و حجم بالای سرویس دهی خیابان‌ها و تقاطع‌های این محدوده احداث، تکمیل و بهره‌برداری از شبکه ارتباطی معابر واقع در اراضی ارتش یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کاهش مشکلات ترافیکی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی کوتاه مدت جهت بهبود وضعیت عبور و مرور این تقاطع افزود: بر اساس ارزیابی‌ها متعدد مهندسی ترافیک و تحلیل آمار و داده‌های مختلف و با توجه به شرایط فیزیکی معابر متصل، مدل‌های حرکتی وسایل نقلیه، حجم و میزان تردد در ساعات مختلف، الگوهای مختلف زمان بندی در حوزه ترافیک مورد ارزیابی قرار گرفته و زمان‌بندی‌های متناسب برای ساعات مختلف شبانه‌روز برای این تقاطع پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم نگرش همه‌جانبه گرایی در طرح‌ها و پروژه‌های ترافیکی و توجه به کلیه ابعاد انسانی، زیست محیطی، اقتصادی تصریح کرد: گزینه‌های مختلف ایجاد مستحدثات از جمله تونل، پل ارتباطی، زیرگذر و اصلاحات اصلاح هندسی مورد بررسی کارشناسان حوزه ترافیک قرار گرفته و با توجه به نتایج حاصل از تحلیل‌ها و خروجی نرم افزارهای ترافیکی بالاترین پیشنهاد راهگشا جهت بهبود ترافیک این محدوده تکمیل شبکه معابر واقع در اراضی ارتش می‌باشد که می‌تواند با توجه به مبدا و مقصد سفرهای شهری تأثیرات مطلوبی داشته باشد.

ساکت از جمله موارد مهم و قابل توجه حوزه ترافیک را در تقاطع فرایبورگ مباحث ایمنی، عدم تداخل ترافیکی، برنامه ریزی برای جلوگیری از تشکیل طول صف و کندی حرکت ناشی از فازبندی چراغ، تسهیل دسترسی عابران پیاده به ایستگاه بی آر تی به انضمام کاهش زمان تأخیر ناوگان اتوبوسرانی فعال در خط ۱ brt که از مهم‌ترین خطوط بی آر تی شهر اصفهان است عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر جهت کاهش معضلات این تقاطع علاوه بر استفاده از مجموعه نرم‌افزارهای ترافیکی مدیریت ترافیک، سامانه نظارتی به صورت بر خط توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک این تقاطع تحت نظارت برخط بوده تا شهروندان با کمترین زمان تأخیر در این نقاط روبه‌رو شوند.

وی افزود: در جلسه اخیر تخصصی حوزه معاونت ترافیک بررسی چالش‌های این تقاطع با موضوع سناریوهای مختلف اقدامی از جمله مداخله عمرانی نقطه‌ای با احداث دسترسی غیر همسطح در قالب زیرگذر یا تونل از محورشرقی خیابان سعادت آباد به خیابان فرایبورگ مورد بررسی قرار گرفت و به دلایل متعدد فنی از جمله عرض معبر، لزوم حفظ پایداری خدمت خطوط اتوبوسرانی و هزینه و فایده موضوع و عدم تأثیر بر چالش‌های کلی شبکه مداخله نقطه‌ای فاقد چارچوب‌های تأیید اجرایی شناسایی شد اما توجه به تکمیل شبکه معابر مصوب در طرح تفصیلی خصوصاً در اراضی ارتش گره‌گشای چالش‌های متعدد ترافیکی شناخته شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: مورد مهم اینکه اگر بنا بر تکمیل شبکه معابر مانده در اینگونه زمین‌ها است، باید با نسخه بهبود ترافیکی برای آن برنامه‌ریزی کرد و هرگونه بارگذاری مضاعف و مجوزهای احتمالی توسعه ساخت و ساز، ارزش اجرای چنین طرح‌هایی را با چالش روبه‌رو می‌کند.

کد خبر 841490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.