سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عابران پیاده بر اثر بیاحتیاطی موتورسیکلتسواران و برخی رانندگان در معرض آسیب قرار میگیرند و موتورسیکلتسواران نیز خودشان با استفاده نکردن از کلاه ایمنی که بالای ۸۰ درصد یا نزدیک ۹۰ درصد است و عبور از چراغ قرمز، خطرات جدی ایجاد میکنند.
وی افزود: دهها ویدئو از تخلفات و تصادفات موتورسیکلتها منتشر میشود؛ ویدئوهای که بسیاری از آنها بهدلیل دلخراشبودن قابل انتشار نیست، اما بخش قابل توجهی از حوادث و سوانحی را نشان میدهد که برای رانندگان موتورسیکلت رخ میدهد؛ حوادثی که یا خودشان مقصر هستند یا بر اثر بیاحتیاطی و بیتوجهی به قوانین دچار آسیب میشوند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: در این حوادث، آسیبهای شدید جراحی، پر شدن تختهای بیمارستانی و گلایهمندی مجموعه علوم پزشکی از اشغال تختهای بستری و بخشهای فوریتی از جمله آیسییوها، همه در اثر بیاحتیاطی رخ میدهد.
ساکت گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده، تشکیل قرارگاه عملیاتی برای برخورد با تخلفات موتورسواران با محوریت پلیس و با همکاری مجموعه مدیریت شهری بهصورت جدی دنبال میشود.
وی ادامه داد: این اقدامات بدون همراهی تولیدکنندگان موتورسیکلت، فروشندگان، بیمهکنندگان و تبلیغکنندگان استفاده از موتورسیکلت نتیجه کافی نخواهد داشت؛ چرا که اگر آنها وارد این موضوع نشوند، دست ما برای اصلاح روندها خالی میشود.


نظر شما