روز جهانی اهدای خون ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Blood Donor Day

روز جهانی اهدای خون World Blood Donor Day هر سال در چهاردهم ژوئن برگزار می‌شود و شعار آن در سال ۲۰۲۴ «۲۰ سال جشن اهدا: از اهداکنندگان خون متشکرم!» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی اهدای خون World Blood Donor Day هر سال در چهاردهم ژوئن در سراسر جهان برگزار می‌شود و رویدادی برای افزایش آگاهی نسبت به اهمیت اهدای خون برای صنعت سلامت است، زیرا دامنه استفاده از خون‌های اهدایی، از درمان‌های پلاسما گرفته تا تحقیقات و استفاده‌های اضطراری، بسیار متنوع‌تر از آن است که به‌نظر می‌رسد. اهدای خون سنگ بنای مهمی محسوب می‌شود که در موارد متعددی به دنیا کمک کرده است.

تاریخ روز جهانی اهدای خون ۱۴۰۳

روز جهانی اهدای خون هر سال چهاردهم ژوئن مصادف با بیست‌وپنجم خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

روز جهانی اهدای خون ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Blood Donor Day

تاریخچه روز جهانی اهدای خون

تاریخچه اهدای خون به اولین انتقال خون جهان با استفاده از علم ناشناخته و تحقیقات بسیار اولیه باز می‌گردد. در سال ۱۹۴۰ ریچارد لور اولین کسی بود که علم اهدای خون را با حیوانات بررسی کرد و موفق شد بدون هیچ عوارض قابل‌توجهی خون را بین دو سگ جابه‌جا کند.

این پیشرفت موجب توسعه تکنیک‌های مدرن انتقال خون شد و اهدای خون و انتقال خون را به یک روش منظم در بخش مراقبت‌های بهداشتی تبدیل کرد. از پیشرفت در فناوری انتقال خون گرفته تا کارل لندشتاینر که سیستم گروه خونی انسانی ABO را برای تعیین بهترین اهداکنندگان کشف کرد، انتقال خون به سرعت تبدیل به یک عنصر اصلی در موضوعات سلامتی و حوزه پزشکی شد.

به‌دنبال موفقیت روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۰ که بر اهدای خون و ایمنی انتقال خون متمرکز بود، وزرای بهداشت سراسر جهان به اتفاق آرا در جریان پنجاه‌وهشتمین مجمع جهانی بهداشت در می ۲۰۰۵، اعلامیه‌ای صادر کردند که چهاردهم ژوئن (روز تولد لندشتاینر) را روز جهانی اهدای خون معرفی می‌کرد. هدف این روز افزایش آگاهی در مورد نیاز به اهدای منظم خون است که برای حفظ عرضه پایدار صنعت سلامت بسیار اهمیت دارد.

روز جهانی اهدای خون ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Blood Donor Day

روز جهانی اهدای خون همچنین مناسبتی برای تجلیل از تلاش‌های سخت متخصصان پزشکی است که در تحقیق و توسعه برای فناوری‌های جدید و استفاده از خون اهداکنندگان تلاش می‌کنند و بهانه‌ای برای تشکر از اهداکنندگان به خاطر خدمات و عزم آن‌ها برای نجات جان‌های بسیار و تبدیل جهان به مکانی بهتر محسوب می‌شود.

شعار روز جهانی اهدای خون ۲۰۲۴

شعار روز جهانی اهدای خون در سال ۲۰۲۴ «۲۰ سال جشن اهدا: از اهداکنندگان خون متشکرم!» تعیین شده است که هدف آن قدردانی از اهداکنندگان خون به‌عنوان ستون فقرات یک منبع خون ایمن و مطمئن، همچنین اقدام فداکارانه آن‌ها در اهدای زندگی به دیگران است. این شعار همچنین با تأکید بر ۲۰ سال افزایش آگاهی و ترویج اهدای خون، فرصتی برای تأمل در پیشرفت‌های حاصل، تصدیق چالش‌های جاری و تجلیل از فداکاری اهداکنندگان خون، مراکز خون و سازمان‌هایی محسوب می‌شود.

روز جهانی اهدای خون ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Blood Donor Day

کد خبر 762869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.