۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
سیل جنوب آلمان را درنوردید

سیل در جنوب آلمان باعث شکستن سدها، تخلیه هزاران نفر و آبگرفتگی مناطق مختلف شده است. عملیات امداد و نجات در جنوب آلمان ادامه یافته است زیرا باران شدید منطقه را درنوردیده است و باعث بالا آمدن سیل و تخلیه هزاران نفر از ساکنان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مارکوس سودر، نخست‌وزیر ایالت بایرن، سیل آلمان را یک «فاجعه» توصیف کرد. بادن-وورتمبرگ و بایرن به طور ویژه به شدت متحمل خسارات این سیل شده‌اند و چندین ناحیه نیز تحت دستور وضعیت اضطراری قرار دارند و در بعضی موارد کل روستاها تخلیه شده‌اند. شدت سیل به حدی بوده است که تعبیه ۴۰ هزار کیسه شن هم مانع بروز خسارات نشده است. هواشناسان تخمین می‌زنند که در بعضی مناطق، میزان ۲۴ ساعت بارندگی بیشتر از حد معمول در طول یک ماه بوده است.

سیل جنوب آلمان را درنوردید

به گفته مسئولان، این سیل نشان داد که سدهای ساخته شده، هیچ مقاومتی در برابر مخاطرات طبیعی نظیر سیلاب را ندارند. سودر در این رابطه گفت: «این وضعیت واقعاً خطرناک است و نه‌تنها می‌تواند منجر به زیان مالی و خسارت شود، بلکه در یک مورد به قیمت زندگی یک آتش‌نشان تمام شده است. بسیاری از مردم مشکلات جدی دارند، مجبورند خانه‌های خود را ترک کنند، برق قطع شده است و اموال مردم در خطر است.»

پس از ریزش زمین در بخشی از جاده نزدیک شهر شوبیش گموند در بادن-وورتمبرگ، یک قطار با ۱۸۵ مسافر نیز از ریل خارج شد. اپراتور راه‌آهن آلمان نسبت به لغو و تأخیرهای گسترده در سراسر این شبکه هشدار داده است و تردد در مسیرهایی از جمله مونیخ به برلین، اشتوتگارت و شهر زوریخ سوئیس مختل شده است.

سیل جنوب آلمان را درنوردید

کد خبر 759795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.