کاهش خرید آب و بطری‌های پلاستیکی در دبی با ابتکار جدید

دبی برای کاهش زباله‌های پلاستیکی ناشی از بطری‌های آب، بیش از ۵۰ آب‌سردکن رایگان را در سطح شهر جای‌گذاری کرده است تا علاوه‌بر افزایش دسترسی شهروندان به آب شیرین، خرید آب را نیز کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر دبی در تلاش برای ترویج روش زندگی دوستدار محیط زیست و سبز، طرحی را موسوم به «Dubai Can» راه‌اندازی کرده است که هدف آن ارتقای فرهنگ بازیافت در شهر است.

این پروژه که توسط شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم کلید خورده است به ساکنان این امکان را می‌دهد که بطری‌های خود را در مناطقی موسوم به ایستگاه‌های آب، بدون هزینه با آب آشامیدنی تازه پر کنند.

این ابتکار به‌طور فعال جامعه را تشویق می‌کند تا استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را کاهش دهند و بیشتر مراقب تأثیر این گروه پلاستیک‌ها (بطری‌های آب) بر محیط محلی باشند. این ایستگاه‌های آب را می‌توان در نقاط مهم و مرکزی شهر همچون دبی مارینا، بلوواترز، ایستگاه‌های مختلف مترو و بعضی از فضاهای عمومی محبوب همچون پارک زعبیل یافت.

«Dubai Can» به معنای «دبی می‌تواند» با هدف کمک به ساکنان امارات متحده عربی برای تمرکز بیشتر بر نقش خود در تبدیل دبی به شهری مسئولیت‌پذیرتر و پایدار برای آینده اجرا شده است.

علاوه‌بر این طرح، دبی برای کاهش حجم پسماند، غذاهای باقی‌مانده در هتل‌ها را به بانک غذای امارات متحده عربی منتقل می‌کند که در نهایت بین افراد نیازمند توزیع می‌شود. این هتل‌ها زباله‌های مواد غذایی را به کمپوست تبدیل می‌کنند. بعضی از هتل‌های دبی دستگاه‌های بازیافت ضایعات غذایی دارند که می‌تواند موادغذایی باقی‌مانده را خشک و به خاک کمپوست تبدیل کند؛ از هر ۸۰ کیلوگرم غذای دور ریخته‌شده ۱۵ کیلوگرم کود به دست می‌آید.

هتل‌های دبی در دسته‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی طبقه‌بندی شده‌اند که بر اساس مولفه‌هایی همچون مدیریت زباله، آب و انرژی و تعامل با جوامع محلی و آموزش کارمندان مورد سنجش قرار گرفتند.

کد خبر 756370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.