کارگرزاده‌ای که استانداری را برای شهادت انتخاب کرد!

استاندار فقید و پرتلاش آذربایجان‌شرقی در راه خدمت به هم‌وطنان خود و در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه شهادت را برگزید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، استاندار محبوب و مردمی، نخستین استاندار متولد بعد از انقلاب آذربایجان شرقی، جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم و استاندار دهه‌شصتی از جمله صفات و عناوینی بودند که در خصوص مالک رحمتی بر زبان‌ها افتاده بود و به واسطه پای کار بودنش با وجود نزدیک به چهار ماه از آغاز استانداری‌اش همه به واسطه عملکرد مثبتش شناخت کافی از وی پیدا کرده بودند.

رحمتی در سال ۱۳۶۱ در دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی یعنی مراغه دیده به جهان گشود و از یکم بهمن ۱۴۰۲ توسط هیئت دولت به عنوان شانزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از رحلت سردار عابدین خرم به این سمت انتخاب شد.

وی تحصیلات عالی خود را در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری حقوق خصوصی خود را از دانشگاه تربیت معلم تهران (خوارزمی) اخذ کرد و عضو هیئت علمی دانشگاه غیرانتفاعی آل‌طه بود.

از جمله مهمترین سوابقی که برای رحمتی می‌توان نام برد به ترتیب نایب رئیس انجمن سنگ ایران، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور و در نهایت استانداری آذربایجان‌شرقی است.

کارگرزاده‌ای که استانداری را برای شهادت انتخاب کرد!

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیئت‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و چند سابقه مدیریتی در وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنین سوابق ریاست یا عضویت در هیئت مدیره چندین شرکت مربوط به صنایع و معادن از دیگر سوابق شهید مالک رحمتی است.

وی داماد سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون سابق هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بود.

از مالک رحمتی دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار ماند و همچنین همسر ایشان نیز شش ماهه باردار بوده و فرزند چهارمشان با حسرت دیدار پدر به دنیا خواهد آمد.

شهید رحمتی کارگرزاده‌ای بود که توانست با همت و تلاش خود به استانداری برسد و در این جایگاه باب شهادت برایش گشوده شود و از این‌رو با نام نیک و در راه خدمت صادقانه به هم‌وطنان خود در سانحه سقوط بالگرد ریاست‌جمهوری در تاریخ سی‌ام اردیبهشت و در منطقه جنگلی شهرستان ورزقان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و جاودانه شد.

کد خبر 755318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.