اصلاح آیین‌نامه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان تصویب شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آیین‌نامه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۳ نیازمند اصلاحاتی بود که با پیشنهاد بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد و در جلسه امروز به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحسان خاندوزی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت از تصویب نهایی اصلاح آئین‌نامه چگونگی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان در جلسه امروز هیئت وزیران خبر داد و اظهار کرد: در قالب این مصوبه ضمن تداوم سیاست پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۳، در مواردی که صادرکنندگان نیازمند اصلاحات بودند به‌طور مشخص در زمینه استفاده کردن از شیوه‌های امتیازات صادراتی، این مورد به‌عنوان یکی از بندها به آئین‌نامه سال قبل اضافه شد.

وی درباره رابطه با عربستان افزود: با توجه به اینکه هشت سال توقف در روابط اقتصادی و تجاری با عربستان سعودی داشتیم، پیوند دادن روابط تجاری با وجود پیچیدگی‌ها انجام شد و در مورد افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، پنج پیشنهاد مطرح و مورد موافقت همتای سعودی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اعتصاب طلافروشان نیز تصریح کرد: این موضوع به نظر می‌رسد اعتراض صنفی است که با دستور رئیس‌جمهور، وزارت صمت ورود کرد تا ضمن مراعات قانون، مشکلات این صنف برطرف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 753826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.