احیای ۸۰۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعال‌سازی ۸۰۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل از افتخارات مهم دولت رئیسی در طول کمتر از سه سال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در مسجد غیاث‌آبادی برگزار شد، اظهار کرد: رکن مدیریتی آیت‌الله رئیسی مردم‌داری بود و پایبندی به این رکن را در شخصیت شهید مالک رحمتی استاندار تبریز نیز شاهد بودیم‌.

وی افزود: ویژگی دیگر شهید رئیسی بهره‌گیری از عقل جمعی بود؛ او عقل جمعی را باور داشت، در حالی که برخی مدیران اعتقادی به آن ندارند. در ضمن او شخصی کاملاً عدالت‌محور بود، به‌طوری که آیت‌الله رئیسی زمانی که ازدواج کرد، همسرش دیپلم داشت، اما گفت اگر من رشد علمی می‌کنم، همسرم هم باید رشد کند و این عدالت را در محیط خانواده برقرار کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصادیق عدالت در زندگی آیت‌الله رئیسی گفت: زمانی که شهید رئیسی دادستان بود، بعضی‌ها حتی برخی قضات پرونده‌های خود را که حکم اعدام صادر کرده بودند به ایشان رجوع کرده و رئیسی با بررسی آن‌ها می‌گفت نیازی به حکم اعدام نیست؛ از این رو یک نفر نیست که بگوید من رفتم به تظلُم‌خواهی و حق را به من نداد.

خسروپناه ادامه داد: این سید شهید تاکید داشت که باید اعتبارات را عادلانه تقسیم کنیم، در سفر به استان قزوین اعتباراتی که تخصیص دادند نیز هشت برابر اعتبارات بودجه این استان بود؛ از همین‌رو عدالت را در عمل داشت، نه در حرف.

وی اضافه کرد: ویژگی مهم دیگر آیت‌الله رئیسی مدیریت و حکمرانی اخلاق بود، ایشان مدیری قاطعی اما با ادب بود و احترام آدم‌ها را داشت. رئیس‌جمهور شهید در مقابل دیگران تواضع داشت و خود را کوچک‌تر می‌دید. اخلاق، هویت و شاکله او بود، به صورتی که همان تواضعی که در برابر رهبری داشتند، در برابر مردم هم داشتند و فرقی قائل نبودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قدرت دیپلماسی دولت آیت‌الله رئیسی گفت: رژیم صهیونیستی عزیزان ما را در سوریه به شهادت رساند که در پاسخ به آن با درایت و فرمان مقام معظم رهبری از خاک کشورمان بیش از ۲۰۰ موشک به رژیم صهیونیستی زدیم در حالی که سازمان ملل نتوانست حتی یک بیانیه علیه ایران صادر کند.

خسروپناه افزود: این در حالی است که در گذشته وقتی یک موشک می‌ساختیم، برای ما بیانیه می‌دادند، این نتایج دیپلماسی قوی شهید سیدابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان است.

وی فعال‌سازی ۸ هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل را از افتخارات مهم دولت رئیسی دانست و ادامه داد: کاهش بیکاری از ۹ درصد به ۷ درصد، افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی و فروش نفت و کاهش تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد از افتخارات دیگر دولت شهید رئیسی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: عضویت در سازمان شانگ‌های و برکس، صدور پنج میلیون بیمه سلامت طی سه سال و آبرسانی به سنندج و خوزستان گوشه‌ای از اقدامات مهم اقتصادی و عمرانی و خدماتی دولت شهید آیت‌الله رئیسی است‌.

کد خبر 757847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.