تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تشکیل شوراها نماد برجسته این فرایند مردم سالاری است، گفت: ارتقای فرایند حل و فصل مشکلات شهر و مردم در شوراها و رشد و جان‌بخشی به نظام شورایی در کشور می‌تواند یکی از مزیت‌های بزرگ برای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از امتیازات بارز نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری و انجام امور مردم و اداره کشور توسط خود مردم بوده است و تشکیل شوراها نماد برجسته این فرایند مردم سالاری است.

وی افزود: مردم اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب می‌کنند، بنابراین انتظارات آن‌ها از انتخاب‌هایشان بالا است و باید دید چقدر زمینه حل و فصل مشکلات شهر و مردم در شوراها وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارتقای این شرایط و رشد و جان‌بخشی به نظام شورایی در کشور می‌تواند یکی از مزیت‌های بزرگ برای کشور باشد، تصریح کرد: با وجودی که شوراها ۲۰ سال دیرتر از زمان فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تشکیل شد و همین یکی از نقاط ضعف شوراها محسوب می‌شود، اما در این ۲۵ سال خدمت توانسته است جای خود را در حل و فصل مسائل باز کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت مردم در امور گفت: امیدواریم مجموعه حاکمیت و قوای سه‌گانه در نظام و خود شوراها به کیفی شدن شوراها کمک کنند و روز به روز شاهد ارتقای جایگاه، بالندگی و کیفی‌شدن شوراها باشیم و خیرات و برکات آن متوجه مردم شود.

کد خبر 750148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.