۷ خواهرخوانده جدید روی میز شهرداری اصفهان/ استقبال ۲۸ شهر دنیا از جشنواره پوپک

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با یادآوری اینکه در حال حاضر برای اصفهان ۱۵ خواهرخوانده داریم، گفت: در حال حاضر در تلاش برای خواهرخواندگی با ۷ شهر جدید هستیم تا فرهنگ و تاریخمان را به دیگر شهرها معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد شامگاه یکشنبه _نهم اردیبهشت_ در برنامه بهار بهار درباره تأثیر شهرهای خواهرخوانده در بعد بین‌المللی اظهار کرد: در دنیا، رابطه خواهرخواندگی بین شهرها بر اساس تعاملات مردمی و فارغ از نهادهای حکومتی و دولتی شکل می‌گیرد، اما این روند طی این سال‌های اخیر تحت تأثیر موارد سیاسی قرار گرفته است ولی همچنان حداقل منفعت‌هایی دارد.

وی با ذکر مثالی افزود: در این فرایند شهر خواهرخوانده متعهد می‌شود در حداقلی‌ترین حالت‌ها احترام متقابل را حفظ و از آن شهر حمایت کند، در واقع خواهرخواندگی فرصتی برای معرفی شهرمان در دیگر کشورها است و این تعاملات و تعداد خواهرخوانده‌ها، نشان‌دهنده شأن و شخصیت شهر و کشور است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان بیان کرد: تعاملات خواهرخواندگی فرصت‌های اقتصادی و فرهنگی مختلفی را رقم می‌زند و بر این اساس سال‌های قبل گروه‌های مختلف فرهنگی در شهر حضور داشتند، در واقع این امر فرصتی است که مردم بتوانند خود را معرفی کنند.

معرک‌نژاد با یادآوری اینکه در حال حاضر برای اصفهان ۱۵ خواهرخوانده داریم، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی این فرایند و فضاهای سیاسی کمی سخت‌تر شده است، اما در تلاش برای خواهرخواندگی با هفت شهر جدید هستیم تا فرهنگ و تاریخمان را به دیگر شهرها و کشورها نیز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تقویم بین‌المللی را برای نخستین بار در شهرداری اصفهان آماده کردیم که در آن تعاملات و مراوداتمان مشخص شد، تصریح کرد: سه قله را در رویدادهای شهرداری مدنظر قرار دادیم که شامل هفته فرهنگی به‌خصوص جشنواره پوپک، روز جهانی صنایع دستی و جشنواره فیلم کودک و نوجوان است‌.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در پایان نیز با اشاره به آماری از جشنواره پوپک طرح کرد: در این جشنواره ۸ هزار اثر دریافت کردیم که ۳ هزار اثر آن از ۲۸ شهر دنیا بود.

کد خبر 748959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.