اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای اعطای گواهینامه مدیریت سبز از سال ۱۴۰۱ تاکنون درخواست دریافت حدود ۱۴۰ گواهی مدیریت سبز اعلام و گواهی مدیریت سبز ۴۷ اداره در اصفهان تأیید و صادر شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت سبز گواهینامه‌ای است که در چند شاخص به ادارات و نهادهای مختلف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های دریافت گواهینامه مدیریت سبز افزود: شاخص پسماند یکی از این شاخص‌ها بوده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، متولی این موضوع است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: درخواست‌کننده در این فرایند، درخواست اولیه را صادر می‌کند و پس از درخواست، کارشناسان مدیریت سبز سازمان مراجعه و وضعیت پسماند آن نهاد یا سازمان درخواست‌کننده را بررسی می‌کنند، همچنین مخازن پسماند مجموعه و سطح آگاهی کارکنان در زمینه مدیریت پسماند نیز توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

ساکتی گفت: پس از بررسی کارشناسان، نکاتی که نیازمند اصلاح است به مدیریت مجموعه اعلام و پس از رفع نواقص و دریافت امتیاز لازم، گواهینامه‌ای با اعتبار یک سال به آن مجموعه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه گواهینامه مدیریت سبز به این معنا است که نهاد مربوطه اقدامات اصولی و خوبی در راستای مدیریت پسماند انجام می‌دهد، ادامه داد: فعالیت و نحوه رفتار آن مجموعه در طول یک سال اعتبار گواهینامه نیز بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای اعطای گواهینامه مدیریت سبز از سال ۱۴۰۱ تاکنون درخواست دریافت حدود ۱۴۰ گواهی مدیریت سبز برای مدیریت پسماند اعلام و گواهی مدیریت سبز ۴۷ اداره اصفهان تأیید و صادر شده است و حدود ۱۴۰۰ نفر نیز تحت آموزش‌های لازم جهت فرایند مدیریت سبز قرار گرفته‌اند.

کد خبر 747391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.