تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته از خودکفایی شهرداری قم در زمینه تولید آسفالت مورد نیاز در سطح شهر و فروش مازاد آن به بخش خصوصی خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱۰ هزار تن آسفالت توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و حمل و پخش شد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی ساخته شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم در زمینه آسفالت، سال گذشته توانست به خودکفایی صددرصدی برسد و علاوه بر آن فروش به بخش خصوصی نیز اتفاق افتاد.

بخشی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توانسته است در حوزه تأمین آسفالت علاوه بر تأمین مصرف مناطق و پروژه‌های شهرداری، رقابت خوبی با بخش خصوصی در زمینه کیفیت و قیمت داشته باشد و بخش خصوصی در چهارچوب مقررات موجود به شکل خریدار به شهرداری مراجعه کرده است.

وی با اشاره به نیاز شهرداری قم به معادن و تولید مصالح معدنی برای زیر اساس و اساس آسفالت ادامه داد: معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها آن را در دستور کار داشته است و نزدیک به ۷۰ درصد نیاز شهرداری از این معدن تأمین می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک بگیرد، اضافه کرد: مجوز این کار از مجاری قانونی اخذ شد و سال جدید بهره‌برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

بخشی با اشاره به اهمیت تأمین به موقع مصالح برای پروژه‌های شهری گفت: در این زمینه نیز حرکت به سمت خودکفایی است تا ۱۰۰ درصد مصالح مصرفی و خاکی پروژه‌های شهری قم در سازمان توسعه و عمران شهرداری تأمین شود.

کد خبر 747139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.