آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟

وزارت حج و عمره عربستان به‌روزرسانی مهمی را درباره پایان اعتبار ویزای عمره برای زائرانی که از خارج از عربستان وارد می‌شوند، اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پانزدهم ذی‌القعده (مصادف با بیست‌وسوم می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود که نسبت به تاریخ انقضای قبلی، بیست‌ونهم ذی‌القعده (مطابق با ششم ژوئن و هفدهم خرداد) تغییر کرده است؛ این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

با تاکید بر هماهنگی بین وزارت حج و عمره و وزارت امور خارجه عربستان، اعتبار ویزای عمره به مدت سه ماه از تاریخ صدور با اطمینان از انقضا آن، حداکثر تا پانزدهم ذی‌القعده تأیید شده است.

به گزارش اکونومیک تایمز، مناسک حج تمتع ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه، نوزدهم ژوئن (سی‌ام خرداد) به پایان می‌رسد؛ این زمان مشروط به رؤیت ماه ذی‌الحجه، دوازدهمین ماه از تقویم اسلامی است.

عربستان سعودی پیش از این به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داده است در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، در غیر این صورت مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که انجام حج بدون مجوزهای لازم که هنگام ثبت‌نام برای این مناسک دریافت می‌شود، حرام است و انجام آن جریمه ۵۰ هزار ریال (حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار) سعودی خواهد داشت.

همچنین افرادی که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران دستگیر شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به اینگونه جرایم پس از گذراندن حکم شش ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد. آن‌ها دوباره ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کشور خواهند داشت.

رسانه‌های عربستان همچنین اعلام کرده‌اند افرادی که قوانین این کشور در حج را زیر پا می‌گذارند، توسط رسانه‌ها علنی معرفی و بی‌اعتبار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، زائران ایرانی در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (سوم اردیبهشت)، زاهدان (چهارم اردیبهشت)، اهواز (پنجم اردیبهشت)، تبریز (ششم اردیبهشت)، یزد (هفتم اردیبهشت)، کرمان (هشتم اردیبهشت)، بندرعباس (نهم اردیبهشت)، ساری (دهم اردیبهشت)، اصفهان (یازدهم اردیبهشت)، شیراز (دوازدهم اردیبهشت) و مشهد (سیزدهم اردیبهشت) در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد و آخرین پرواز برگشت زائران بیست‌وسوم اردیبهشت خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 746625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.