اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی خط تولید اتوبوس‌های برقی در کشور گفت: راه‌اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل‌ونقل شهری کشور است که در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، احمد وحیدی ظهر امروز _سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در حاشیه آئین رونمایی از اتوبوس‌های برقی شهر کرج به خبرنگاران اظهار کرد: کلان‌شهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: تلاش‌ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس‌های برقی در شهرهای پرجمعیت کشور استفاده کرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌ها ساخت داخل کشور است و تلاش‌ها برای بومی‌سازی کامل این اتوبوس‌ها ادامه دارد.

وحیدی با قدردانی از استاندار البرز، شورا و شهرداری کرج به دلیل سرعت‌بخشی به پروژه برقی‌سازی اتوبوس‌ها تصریح کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز این اتوبوس‌ها در کرج در حال تأمین و تکمیل است.

وی عنوان کرد: در کنار برقی‌سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم آلودگی زیست‌محیطی شهرها را کاهش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اهتمام دولت و مدیریت شهری کرج برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی البرز از جمله آزاد راه شهید سلیمانی کرج، گفت: عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است.

وحیدی افزود: با تکمیل آزادراه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلان‌شهر کرج و استان البرز، روان‌سازی خواهد شد.

کد خبر 745169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.