آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین/ بارش باران در محورهای مواصلاتی ۵ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور برای امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا و گلشهر و آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرشهر و حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل کلاک، آزادراه ساوه - تهران حدفاصل اورین تا رضی‌آباد و محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع سنگین گزارش شده است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هستیم.

محور هشتگرد - طالقان و مهرستان - ایرانشهر مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین /بارش باران در محورهای مواصلاتی ۵ استان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک، در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: روز دوشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور به‌تدریج در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه با توسعه و تقویت سامانه مذکور علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان، بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است که شدت بارش در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: پنجشنبه با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود و به تدریج تا اواخر وقت سامانه از سمت جنوب شرق از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب کشور و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه خلیج‌فارس و سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 744348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.