دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی در پاریس حرف اول را می‌زند

یک مطالعه نشان داد که دوچرخه‌سواری در حال حاضر محبوب‌تر از رانندگی در پاریس است و البته مردم این شهر هنوز استفاده از حمل‌ونقل عمومی را به انواع دیگر وسایل جابه‌جایی ترجیح می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مطالعه آژانس برنامه‌ریزی شهری انستیتو منطقه پاریس (IPR) نشان داد که پاریسی‌ها برای ۱۱.۲ درصد از سفرهای خود در مرکز شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند، در حالی که مردم فقط برای ۴.۳ درصد از سفرها از اتومبیل استفاده می‌کنند.

پیاده‌روی محبوب‌ترین نوع حمل‌ونقل در مرکز شهر است که ۵۳.۳ درصد از کل سفرها را به خود اختصاص داده است و پس از آن حمل‌ونقل عمومی با ۳۰ درصد، رتبه بعدی اولویت مردم در جابه‌جایی است.

دیوید بلیارد، معاون شهردار و مسئول حمل‌ونقل پاریس در این رابطه گفت: «۱۰ سال پیش، چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که دوچرخه‌ها ماشین‌ها را تسخیر می‌کنند. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما این اولین پیروزی است.»

دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی در پاریس حرف اول را می‌زند

این مطالعه روی ۳۳۳۷ ساکن منطقه ایل‌دوفرانس (۱۶ تا ۸۰ ساله) مورد بررسی قرار گرفت. حرکات آنها با یک واحد GPS ردیابی شد. نتایج نشان می‌داد که مناطق حومه‌ای پاریس هنوز به شدت به سفر با ماشین وابسته هستند و اینکه هرچه بیشتر به خارج از مرکز شهر بروید، درصد سفرهایی که از این طریق انجام می‌شود نیز بیشتر می‌شود.

با این حال، حمل‌ونقل عمومی همچنان در سفرهای بین پاریس و حومه شهر پیشتاز بود. مردم برای ۶۶ درصد از سفرهای حومه داخلی و ۷۷ درصد از حومه بیرونی از آن استفاده می‌کردند.

پاریس چگونه سفر اتومبیل‌ها را در شهر کاهش می‌دهد؟

پاریس طی چند سال گذشته به تدریج حضور خودروها در مرکز شهر را سرکوب کرده است. ورود وسایل نقلیه آلاینده به مرکز شهر، از جمله بسیاری از خودروهای بنزینی و دیزلی قدیمی، از سال ۲۰۲۵ نیز ممنوع خواهند شد.

در این شهر فضاهای پارک حذف و خیابان‌ها پیاده‌راه‌سازی شده‌اند و رأی‌گیری در فوریه سال جاری باعث شد پاریسی‌ها پیشنهادی را برای سه برابر شدن هزینه پارک خودروهای بزرگ مانند SUVها تصویب کنند.

همچنین در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در اشکال جایگزین حمل‌ونقل صورت گرفته است که شامل حدود ۲۵۰ میلیون یورو در یک طرح متمرکز برای بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر تا سال ۲۰۲۶ است. این برنامه برای تبدیل پاریس به یک «شهر صددرصد دوچرخه‌سواری» است.

برای بهبود حمل‌ونقل عمومی خارج از مرکز، ۲۰۰ کیلومتر خطوط مترو نیز در سراسر منطقه ایل‌دوفرانس ساخته می‌شود و ۶۸ ایستگاه جدید، چهار خط جدید مترو و توسعه دو خط موجود را که از قبل بخشی از شبکه هستند، به ارمغان خواهد آورد، همچنین یک حلقه ریلی بزرگ به طول ۷۶ کیلومتر برای اولین بار حومه شهر را به هم متصل می‌کند.

دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی در پاریس حرف اول را می‌زند

کد خبر 743962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.