آلودگی رودخانه سن؛ دردسر جدید المپیک ۲۰۲۴ پاریس

تجزیه و تحلیل آزمایش‌ها نشان داده است که آب رود سن که قرار است میزبان شناگران المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد، سطوح بالایی از آلودگی را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک مؤسسه مطالعاتی آب فرانسوی در مورد آلودگی و خطرات رودخانه سن هشدار داده است؛ این رودخانه از ماه جولای برای مسابقات سه‌گانه و شنا در آب‌های آزاد در بازی‌های المپیک استفاده می‌شود.

بنیاد Surfrider روز دوشنبه گفت که آزمایش‌های آزمایشگاهی را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده است که آب رودخانه سن، که تقریباً ۸۰۰ کیلومتر در سراسر فرانسه امتداد دارد، در منطقه پاریس، جایی که قرار است آزمایش‌های شنای المپیک برگزار شود، آلوده و به‌طور بالقوه خطرناک است.

آلودگی رودخانه سن؛ دردسر جدید المپیک ۲۰۲۴ پاریس

این مؤسسه تحقیقاتی در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که می‌خواهد «نگرانی فزاینده خود را در مورد کیفیت رودخانه سن، همچنین خطراتی که ورزشکاران هنگام شنا در آب‌های آلوده با آن مواجه می‌شوند، با برگزارکنندگان در میان بگذارد.»

مقامات پاریس در تلاش برای پاک‌سازی رود سن قبل از شروع بازی‌های المپیک در ۲۶ ژوئیه هستند و این رودخانه مشهور در صورت نداشتن آلودگی، نقش مهمی در مسابقات شنای ماراتن و مسابقات سه‌گانه در طول بازی‌ها خواهد داشت. افتتاحیه نیز در این مشهورترین رودخانه فرانسه برگزار می‌شود و طی آن ۱۸۰ قایق حامل ورزشکاران در آن به حرکت در می‌آیند.

تخمین زده می‌شود که در دهه گذشته حدود ۱.۴ میلیارد یورو در منطقه پاریس برای ارتقای تأسیسات تصفیه فاضلاب و آب طوفان به‌منظور بهبود کیفیت رودخانه سن و شاخه اصلی آن، مارن، هزینه شده است. قرار است در این ماه یک کارخانه جدید تصفیه آب نیز افتتاح شود.

استانداردهای کیفیت آب اروپا و فدراسیون‌های بین‌المللی سه‌گانه و شنا در آب‌های آزاد محدودیت‌هایی را برای غلظت دو باکتری خطرناک اشریشیا کلی و انتروکوک تعیین کرده‌اند که می‌توانند موجب عفونت‌های مختلف از جمله سندرم اورمیک همولیتیک (HUS) نارسایی کلیه، اسهال خونی و حتی مرگ شوند.

Surfrider اعلام کرده است که اندازه‌گیری‌های آنها نشان می‌دهد که سطوح رود سن اغلب دو و گاهی سه برابر حداکثر مجاز است. امید اصلی برگزارکنندگان و مقامات پاریس این است که این سطوح در تابستان کاهش پیدا کند.

بارش باران سیستم فاضلاب پاریس را فراگرفته و منجر به تخلیه مستقیم فاضلاب تصفیه‌نشده حاوی باکتری‌های حاصل از گیاهان شده است. برگزارکنندگان همیشه تاکید کرده‌اند که مسابقات المپیک فقط در صورت خشک بودن هوا یا باران می‌تواند در رودخانه برگزار شود.

آن هیدالگو شهردار پاریس و و رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون، متعهد شده‌اند که پیش از برگزاری المپیک در سن شنا کنند تا نشان دهند که این رودخانه از حیث وجود آلودگی امن است.

آلودگی رودخانه سن؛ دردسر جدید المپیک ۲۰۲۴ پاریس

کد خبر 743087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.