زنجان شرایط اجرای تراموای شهری را ندارد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خط ریلی تراموا یا قطار شهری بر اساس جمعیت اجرا می‌شود و جمعیت زنجان به حدی که این طرح در آن اجرا شود، نرسیده است.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که شورای شهر فعلی و شهرداری به آن تاکید دارد، تقویت حمل‌ونقل عمومی است.

وی افزود: طبق استانداردهای حمل‌ونقل عمومی، امروزه باید به ازای هر یک هزار نفر یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد با این شرایط باید قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر زنجان فعال باشند.

نجفی گفت: با این حال با توجه به محدودیت‌هایی که است، هم‌اکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با همراهی بخش خصوصی در سطح شهر فعالیت دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر زنجان همچنین در ارتباط با مکانیزه شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی شهری نیز گفت: یکی از مباحثی که در سنوات گذشته مطرح بود، طرح تراموی شهری بود که در زنجان قابل اجرا نیست.

وی تصریح کرد: خط ریلی تراموا یا قطار شهری بر اساس جمعیت اجرا می‌شود و جمعیت زنجان به حدی که این طرح در آن اجرا شود، نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان به صورت طولی در حال رشد است، بنابراین استفاده از اتوبوس‌های برقی در آینده بهتر خواهد بود، گفت: البته پیگیر اختصاص اتوبوس‌های برقی برای استان هستیم، هرچند فعلاً نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کد خبر 742845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    34 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت شهردار عزیز . در همه جای دنیا با رشد شهر امکانات شهری هم رشد می‌کنه . شما اگه در مسیر های فعلی خط تراموا قرار بدید با پیشرفت طولی شهر مسیر تراموا رو هم افزایش بدید . با تشکر .
  • مصطفی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 0
    الان شما ی هزینه میکنید اتوبوس برقی میخرید بعدا جمعیت رشد میکنه مجبورید تراموا را شروع کنید اونوقت دوتا هزینه میمونه رو دستتون