۲۴۷ واحد مرغداری گوشتی در زنجان فعال است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۲۴۷ واحد مرغداری گوشتی در زنجان فعال است.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شعار معروف «پیشگیری بهتر و ارزان‌تر از درمان است»، از مرغداران خواست، ضمن رعایت اصول امنیت زیستی و ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای دامپزشکی از اجرای برنامه کامل واکسیناسیون طیور در مزرعه خود غافل نشوند.

وی از فعالیت ۲۴۷ واحد مرغداری گوشتی، ۱۹ واحد مرغداری تخم‌گذار خبر داد و گفت: یک واحد پرورش تخم‌گذار و ۲۶ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی و بوقلمون فعال پروانه‌دار را در گستره جغرافیایی خود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: در همین راستا یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۸۷ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سطح روستاهای استان انجام شد.

حاج‌کاظمی گفت: از اهداف عمده این طرح کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی و به دنبال آن کاهش کانون‌های این بیماری ویروسی اخطار کردنی در واحدهای مذکور و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستاییان است.

وی افزود: این بیماری دارای علائمی مانند اسهال، کزکردگی و خوابیدن روی بستر، مشکلات تنفسی و علائم عصبی از جمله فلجی و چرخش به دور خود، تورم در ناحیه سر و صورت، کاهش تولید یا قطع کامل تخم‌گذاری در مرغان تخم‌گذار است.

کد خبر 742838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.