مدارس شبانه‌روزی به لحاظ تربیتی رها شده است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مدارس شبانه‌روزی از هر جهت مستقیم یا غیر مستقیم، در بحث آموزش و در بحث تربیتی رها شده است و این مدارس نیاز به توجه بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان آیت‌الله شیخ علی خاتمی، امروز_یکشنبه نوزدهم فروردین_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر رعایت و عملیاتی شدن عدالت آموزشی در استان زنجان گفت: اجرا نشدن عدالت آموزشی باعث شده است که موضوع شهریه در پذیرش دانش‌آموزان به عنوان حرف اول مطرح شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به عدالت آموزشی بیان کرد: اولین اقدامی که در این رابطه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شد باید مورد توجه قرار گرفته و امید است این سیاست‌گذاری در استان به مرحله عملیاتی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه صرف تحصیل فرزندان برخی از خانواده‌ها می‌شود گفت: انتظار می‌رود خروجی آموزش و پرورش مطلوب باشد چرا که این کودکان و نوجوانان امانت یک نسل هستند.

خاتمی در ارتباط با نظارت بیشتر بر مدارس شبانه‌روزی نیز گفت: مدارس شبانه‌روزی از هر جهت مستقیم یا غیر مستقیم، در بحث آموزش و در بحث تربیتی رها شده است و این مدارس نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در استان زنجان با یک تجدید نظر و با آمادگی بیشتر برای مهرماه دقیق‌تر برنامه‌ریزی شود، افزود: بعد از ۴۵ سال به این نتیجه رسیده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران، عدالت آموزشی را رعایت نکرده است و این خود جای سوال دارد و در وهله اول سیاست‌گذاران و بعد مجریان مورد سوال و انتقاد قرار می‌گیرند.

کد خبر 742622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.