راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی در مناطق کمتر برخوردار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه‌اندازی مدارس شبانه روزی برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار است، گفت: ارائه بسته‌های آموزشی در پویش جهاد علمی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در آئین اختتامیه دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه غرب کشور در همدان، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه، بالا بردن کیفیت آموزش و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

وی افزود: در بحث اینکه آموزش به صورت صحیح صورت بگیرد، انتخاب مدیران خلاق، متدین و کارآمد از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است تا با برنامه‌ریزی دقیق در بستر مدارس، سند تحول بنیادین اجرایی شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقویت مدارس شبانه روزی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت نحوه صحیح آموزش و تربیت دانش‌آموزان نخبه در این مدارس، نصیب برابر آموزشی اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: برنامه درسی که مورد تأیید مدیران مدارس است، باید با برنامه درسی کشوری خوانایی داشته باشد و گام به گام مورد اجرا قرار گیرد.

کاظمی با بیان اینکه بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی آماده شده است، گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سطوح مختلف برای فراهم کردن زمینه علم آموزی مطلوب و با کیفیت برای فرزندان ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار راه‌اندازی شده است که البته دانش‌آموزان با استعدادهای بسیاری در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و برای فراهم کردن زمینه شکوفایی این استعدادها باید برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پویش جهاد علمی، گفت: ارائه بسته‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی انجام شده است که بهترین دبیران در دروس مختلف اقدام به تدریس و آموزش دروس شاخه نظری کرده‌اند و این بسته‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

کد خبر 707017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.