لزوم توجه شهرداری به فضاهای بی‌دفاع شهری/ گردشگری سلامت و ایثار در اصفهان توسعه پیدا کند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر توجه مدیریت شهری به فضای بی‌دفاع شهری گفت: این مکان‌ها شرایط لازم برای وقوع جرایم را دارند که بعضی از آن‌ها به‌عنوان فضاهای امن برای رفتارهای انحرافی است که سبب ناایمن شدن این مناطق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در نطق میان دستور صدوبیست‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشییع باشکوه سردار شهید زاهدی اظهار کرد: سردار زاهدی ثمره مجاهدت‌های چهل ساله خود را در روز شهادت امام علی (ع) گرفت و نشان داد در هر زمان الگوهایی پنهان میان انسان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ملاقاتی که با خانواده این شهید داشتم متوجه شدم که زندگی شهادت‌گونه‌ای داشته است که به آن رسیده است، افزود: رشادت‌های خانواده این شهید نیز مغفول مانده و بدون شک همسر او توانسته است فضایی را ایجاد کند که سردار بتواند شهید زندگی کند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رهبر انقلاب اسلامی نقش خانواده شهدا را در مجاهدت‌های شهیدان نقش کلیدی می‌دانند که شامل صبر مادران و همراهی همسران است.

وی با بیان اینکه وقتی ملتی در مقابل زورگویان دنیا می‌ایستد معنایش این است که مرد و زن با هم در این ایستادگی شریک هستند، گفت: این روزها شاهد ایستادگی زنان و کودکان غزه هستیم و اگر چنین نبود، این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد. ما نیز مجاهدت‌های خاموش آنان را ارج می‌نهیم.

کلاهدوزان تصریح کرد: پس از جنایات صهیونیست‌ها هدف آن‌ها صادرات تنش به منطقه و در موارد بالاتر ورود مستقیم آمریکا در صحنه جنگ با ایران است که امیدواریم در زمان مناسب پاسخ این رژیم کودک‌کش داده خواهد شد، مردم ایران نیز با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس این زمینه را فراهم کردند.

وی با تقدیر از خدمات ستاد تسهیلات سفر گفت: امیدواریم خدمات ارائه شده باعث رضایت مسافران نوروزی شده باشد که این شهر زیبا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته این رضایت وجود داشته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان درباره تمرکز بر حوزه گردشگری در شهرداری گفت: زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری لازم است و در این راستا گردشگری سلامت و ایثار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص توجه مدیریت شهری به فضای بی‌دفاع شهری گفت: این مکان‌ها شرایط لازم برای وقوع جرایم را دارند که برخی از آن به‌عنوان فضاهای امن برای رفتارهای انحرافی است که سبب ناایمن شدن این مناطق می‌شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه در فرایند شکل‌گیری رفتارهای خشونت‌آمیز همین محیط‌های بی‌دفاع شهری مؤثر است، گفت: توجه به امن‌سازی این فضاها باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند با توجه به بودجه‌ای که اندیشیده شده است، نبود نگاه واحد در مدیریت شهری به این بخش سبب می‌شود که نتایج لازم حاصل نشود.

وی تصریح کرد: شهرداری در امن‌سازی این مکان‌ها بیشتر جنبه زیباسازی را مدنظر قرار داده است، در حالی که میزان خطرپذیری در این حوزه باید کاهش پیدا کند که نقش رسانه‌ها و تشویق مردم به ایجاد نظافت و تأمین امنیت این مکان‌ها بسیار مهم است.

کد خبر 742535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.