به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ویژگی‌های نسخه جدید این نقشه راه می‌توان به مشخص شدن ابعاد و الزامات هوشمندسازی، شاخص محور شدن اهداف، زمان‌بندی آن‌ها و توجه به بلوغ شهرداری و شهر در مرحله آغاز یا توسعه پروژه‌ها در طول سه سال آینده برای شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های جدید نقشه راه در سه محور خدمات شهرداری، شهروندی و موضوعات شهری تفکیک شده است، این دسته‌بندی به پایش شاخص‌های هر محور برای کنترل پیشرفت برنامه و پروژه‌ها به‌صورت متوازن در هر سه محور و به هوشمندسازی شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

فردانی گفت: بهره‌وری و کارایی در ارائه خدمات، حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ‌ها، تقاطع‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا، آبیاری فضای سبز و مدیریت هزینه‌های نگهداری آن، تعمیرات (نت) و انرژی در شهر بر اساس برنامه ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه در طول هفت ماه با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری اصفهان از موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه هوشمندسازی ارائه شده با بیش از ۶۰ طرح، بر اساس مستندات هوشمندسازی شهرهای فیلادلفیا (مرکز ایالت پنسیلوانیا آمریکا) کاردیف (مرکز کشور ولز بریتانیا) استانداردهای سری ISO ۳۷۱ xx و مقالات معتبر علمی درباره شهر هوشمند (از جمله گزارش سال ۲۰۱۸ مؤسسه مکینزی) استخراج و برای اجرا تا ۱۴۰۷ ارائه شده است.

فردانی اضافه کرد: بر اساس طرح‌های مذکور و نیازسنجی انجام شده از معاونت‌های شهرداری اصفهان، ۳۵ پروژه برای ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مرکز پایش و مدیریت هوشمند شهر، توسعه شبکه ارتباطی شهر، پلت‌فرم اینترنت اشیا شهر هوشمند، توسعه تقاطع‌های هوشمند شهر اصفهان و افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها، اجرای پایلوت منطقه شهرداری به‌صورت غیرحضوری، پایش تخلفات شهری و توسعه سامانه‌های موجود با رویکرد افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها همچون شبکه ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری، مدیریت مکان‌مند ناوگان خودروهای شهرداری، سامانه رصد و پایش اطلاعات شهرداری (رصا) و ابزار یکپارچه مدیریت داده‌ها است.

کد خبر 748995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.