اهدای خون بیش از ۷۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۷۳۰ نفر از مردم استان موفق به اهدای خون شدند، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان هشت‌ونیم روز است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اهدای خون و نیاز به آن همیشگی است، اظهار کرد: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله موقعیت‌هایی هستند که با کاهش اهداکنندگان خون روبه‌رو هستیم.

وی افزود: تا یک هفته قبل شب‌های قدر استان به دلیل مصرف بالا و مراجعه کم با کمبود خون مواجه بود که خوشبختانه در لیالی قدر با استقبال مطلوبی که صورت گرفت، ذخایر خونی استان از شش روز به ۹ روز رسید.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت ذخایر خونی استان در حال حاضر هشت‌ونیم روز است، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۵۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هاشمی با بیان اینکه ۳۴ نفر در این ایام برای بار اول خون اهدا کردند، اضافه کرد: ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون، آقایان و چهار درصد بانوان هستند، در این میان نقش جوانان و افرادی که در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارند، کمرنگ است و نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه ویژه‌ای در این زمین است.

وی در پایان بیان کرد: به دلیل تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون در استان هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 742503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.