تحولی عظیم در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامپروری استان، خبر داد.

دلشاد جهانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری گندمان در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این شهرک و مجتمع با ۶۵ هکتار مساحت و ظرفیت اشتغال ۱۰۰۰ نفر یکی از طرح‌های پیشران بخش کشاورزی در شهرستان بروجن است که هم اکنون عملیات اجرایی احداث زیرساخت‌های این شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: تقویت گاز چهار شهرستان در راستای احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که با تسریع همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت پاسخ استعلامات، تحولی عظیمی در شهرستان بروجن، بن، شهرستان شهرکرد و سامان اتفاق خواهد افتاد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، با اشاره به اینکه، ایستگاه گاز در سفیددشت شهرستان بروجن، مجتمع‌های شهرستان شهرکرد، سامان و بن، تقویت خواهد شد، افزود: مطالعات و استعلامات لازم جهت احداث مجتمع دام بن، مجتمع دام بین بخشی شیخ‌شبان، مجتمع دام وردنجان دریافت شده است و با اجرای طرح تقویت گاز، ۱۵۰ هکتار مجتمع دام و ۲۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای احداث خواهد شد.

جهانبخشی با اشاره به این‌که، مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی، الگوی مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طرح‌های عمومی غیر دولتی و تجمیع دام‌های پراکنده در سطح شهر است، افزود: در همین راستا مجتمع گلخانه‌ای سامان واگذار شد و هم اکنون مجتمع و شهرک کشاورزی شهرستان بروجن یکی از نمونه‌های ملی توسعه مجتمع‌ها در کشور است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان تصریح کرد: ۴۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای و دام در شهرستان شهرکرد مکان‌یابی، استعدادیابی و مطالعات انجام شده است و هم‌اکنون مجوزهای لازم جهت بیش از ۹۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در شهرکیان اخذ و فاز اول در این شهر افتتاح شده است و با رفع مشکل گاز مجتمع گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری گل دره، نیز راه‌اندازی خواهد شد.

جهانبخشی تاکید کرد: مرحله اول مجتمع گلخانه فرخشهر در سطح هفت هکتار به بهره‌برداری رسید و برای ۲۰ هکتار نیز مجوز صادر شد که در مرحله اخذ تسهیلات بانکی است‌

وی ادامه داد: مجتمع دام و گلخانه نافچ، چالشتر و سایر مجتمع‌های گلخانه‌ای و میدان دام نیز مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله رفع موانع است که بررسی‌ها و استعلامات جهت احداث مجتمع‌های اسب نیز در شهرستان شهرکرد انجام شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان گفت: اتفاق مهمی که در توسعه مجتمع شهرک‌های کشاورزی اتفاق افتاده است، حمایت جدی و هماهنگی مسئولان عالی استان از بخش کشاورزی و مردم است که این هماهنگی منسجم در کل ادوار مختلف دیده نشده و این اتفاق در این دولت سیزدهم رقم خورده است.

کد خبر 742480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.