سردار شهید زاهدی در اطاعت از ولایت فقیه امتثال امر داشت

هم‌رزم شهید محمدرضا زاهدی گفت: سردار زاهدی انسانی مدیر و مدبر، قاطع و شجاع در دفاع از ولایت و تبعیت و اطاعت محض از مقام معظم رهبری بود و این به معنای امتثال امر از ولی فقیه است، همان‌گونه که مالک اشتر از امیرالمومنین (ع) اطاعت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت شهادت سردار محمدرضا زاهدی اظهار کرد: امام خمینی (ره) نیز فرمودند که «ما می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و بیت‌المقدس از آنِ مسلمانان و قبله اول مسلمین است و باید به دست این انسان‌های پاک شکل بگیرد»؛ امیدواریم حوادث غزه یکی از بسترهای ظهور امام زمان (عج) و آزادی بیت‌المقدس و پیروزی اسلام بر کفر جهانی باشد.

وی با اشاره به شخصیت سردار شهید محمدرضا زاهدی افزود: او در ۱۸ سالگی در کردستان حضور پیدا کرد و در گروه ضربت فعالیت خود را علیه کومله و دموکرات رقم زد؛ یک جوان ۱۸ ساله بود که در فضای سنگین آن زمان کردستان وارد عملیات شد و با شجاعت و دلاوری به میدان رفت.

هم‌رزم شهید محمدرضا زاهدی گفت: سردار زاهدی ابتدای جنگ، ۹ ماه تجربه میدانی کسب کرد و سپس در عملیات فرمانده کل قوا حضور یافت؛ پس از آن در عملیات ثامن‌الائمه شرکت کرد و در عملیات رمضان نیز کارهای بزرگی رقم زد؛ در مجموع آنچه که ما از شهید زاهدی یافتیم، مبارزه با منافقان و دشمنان در عرصه‌های پس از انقلاب تاکنون بود.

وی ادامه داد: او انسانی مدیر و مدبر، قاطع و شجاع در دفاع از ولایت و تبعیت و اطاعت محض از مقام معظم رهبری بود، این به معنای امتثال امر از ولی فقیه است، همان‌گونه که مالک‌اشتر از امیرالمومنین (ع) اطاعت می‌کرد؛ او از جمله سرداران ناشناخته‌ای بود که مردم اصفهان برای تشییع پیکر این شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشتند.

سالک گفت: مردم با حضور خود در مراسم تشییع برای ما اتمام حجت کردند و فردای قیامت پای این اتمام حجت می‌ایستند، ما هستیم که باید پاسخگوی نیازمندی‌های آنها باشیم، اما زیرساخت این نیازمندی‌ها فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به موضوع حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب برای دومین‌بار به این امر تاکید کردند، البته نباید از کنار این حرام شرعی به راحت عبور کنیم و چنین شرایطی مطلوب شهر مذهبی اصفهان نیست و شورای اسلامی شهر باید فکری برای این مسئله کند. حفظ حجاب هم راهکار فقهی و هم قانونی دارد و باید در این زمینه اقدام کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر را با تلاش زیادی در مجلس تصویب کردیم، در حالی که برخی تلاش کردند که این قانون اجرا نشود، در حالی که اشکالی به آن وارد نبود و رهبر انقلاب نیز تاکید بر اجرای آن داشتند.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند درباره حجاب باید به صورت اقناعی صحبت کرد؛ این موضوع را قبول دارم اما ساز و کار آن را نیز باید فراهم کرد.

شورا باید پیوند مستقیم با مردم داشته باشد

سالک از اعضای شورای اسلامی شهر خواست در باقی‌مانده روزهای فعالیت خود در شورا، کاری کنند که آیندگان به آن‌ها افتخار کنند و تصریح کرد: این مهم در گرو تدبیر و مدیریت شما است و باید زیرساخت آن را مباحث دینی و فرهنگی بگذارید.

هم‌رزم شهید محمدرضا زاهدی گفت: شورا باید پیوند مستقیم با مردم داشته باشد، زیرا این امر در پاسخ به مطالبات توده مردم راهگشا است.

وی گفت: امتثال امر از مقام رهبری داشته باشید، کلیدواژه‌هایی از سخنان ایشان را در اجرای برنامه فرهنگی مورد توجه قرار دهید.

هم‌رزم شهید محمدرضا زاهدی افزود: آیت‌الله زاهدی پدر سردار شهید زاهدی عالمِ عامل بود. او زندگی ساده‌ای داشت و مخلص بود، بنابراین تربیت چنین فرزندی در دامان این پدر و مادر سبب شکل‌گیری شخصیت توحیدی او می‌شود.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: امروز امپراطوری رسانه در حال تسخیر ذهن جوانان ما است، طبق روایات نیز شیاطین از چپ و راست در حال وسوسه ما هستند، بنابراین باید دقت کنیم که گرفتار نشویم و مبنای آن علوم شناختی است.

وی تاکید کرد: ادای وظیفه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را با شجاعت و قاطعیت انجام دهید و در مباحث دینی و فرهنگی به خصوص حجاب، از دستورات رهبر انقلاب پیروی کنید.

کد خبر 742429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.