رکورد تعداد زائران مسجدالحرام در آخرین جمعه رمضان

در حالی که سال گذشته هم‌زمان با آخرین جمعه ماه رمضان حدود ۲ میلیون نفر به خانه خدا مشرف شده بودند، امسال با افزایش ۲۵ درصدی این تعداد به بیش از ۲.۵ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درهای مسجدالحرام با تکمیل ظرفیت، در آخرین جمعه ماه رمضان ۴ ساعت قبل از اذان مغرب به روی زائران بسته شد. زائران و نمازگزاران در خیابان‌های منتهی به خانه خدا صف بستند و منتظر اذان و لحظه افطار شدند.

رئیس امور دینی مسجدالحرام شیخ عبدالرحمن بن سدیس می‌گوید که «روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیون نفر به مسجدالحرام مشرف شدند.» یعنی ۱.۵ برابر تعداد حجاج سال گذشته! البته مسجدالحرام در شلوغ‌ترین روز ماه رمضان امسال، میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر بوده است که روز گذشته این تعداد ۴۰ درصد افزایش یافت.

سال گذشته در آخرین جمعه ماه رمضان حدود ۲ میلیون نفر (۲۵ درصد کمتر از امسال) به خانه خدا مشرف شدند که برای حفظ سلامت زائران با توجه به ازدحام جمعیت، درهای خانه خدا حدود نیم ساعت قبل از اذان بسته شده بود.

هر ساله در ۱۰ روز پایانی ماه رمضان تعداد زائران خانه خدا افزایش می‌یابد. گفته می‌شود که «بسیاری از زائران خانه خدا در این ایام معتکف می‌شوند.» روز گذشته جمعه ۲۶ رمضان به وقت عربستان، پس از اقامه نماز جماعت، خیابان‌های اطراف حرم شلوغ شد و زائران بسیاری منتظر ماشین بودند. معاون خدمات مسجدالحرام الجابری می‌گوید که «تعداد اتوبوس‌ها در آخرین جمعه رمضان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.»

منبع: فارس

کد خبر 742265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.