ضرورت بازنگری در برخورد با نانواهای متخلف در بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد از تخلف در نانوایی‌ها، خواستار بازنگری در برخورد با نانواهای متخلف و خلع‌ید آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی‌مطلق امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در نشست ستاد تنظیم بازار سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به مشکلات سیلاب و خسارات وارده اظهار کرد: سیلاب اخیر به حوزه کشاورزی خسارت زیادی وارد کرد و مشکلات زیادی در گلخانه‌ها، مزارع پرورش ماهی، جاده‌های بین مزارع، کانال‌های کشاورزی برای کشاورزان پدید آورد، به‌طوری که اگر کشاورزان بخواهند شروع به کار کنند با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: به حوزه بحران جهاد کشاورزی نامه زدیم و شرایط را برای آن‌ها توضیح دادیم، اما به نظر می‌رسد کسی متوجه اوضاع نیست.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه کالاهای اساسی مشکل خاصی وجود نداشت، گفت: کشتارگاه‌ها طی ایام نوروز فعال بودند و با مواردی مواجه نشدیم، اما در زمینه توزیع گوشت قرمز منجمد مشکلاتی وجود داشت و گویا سازمان جهاد کشاورزی با توزیع گوشت قرمز منجمد مخالفت کرده بود.

وی با بیان اینکه عرضه میوه شب عید به‌خوبی صورت گرفت، اما در خصوص قیمت‌ها به نظر می‌رسید قیمت‌ها از همان اول قیمت مناسبی نبودند، تصریح کرد: کنترل و مدیریت بازار هدف اصلی توزیع میوه شب عید بود و قیمت‌ها توانست بازدارنده باشد.

مهدوی‌مطلق گریزی هم به نمایشگاه‌های دائمی زد و خاطرنشان کرد: هیچ آثاری از اینکه نمایشگاه‌ها بتوانند بازار را تنظیم و تعدیل کنند نبود، چون اگر قرار است نمایشگاهی دایر شود باید به لحاظ تعدیل قیمت، تنظیم قیمت و کیفیت قیمت داشته باشد که از حوزه اصناف خواستیم که در این رابطه توضیح دهند.

وی با اشاره به اینکه باید با نانوایی‌های متخلف برخورد قاطع شود، افزود: تا امروز برخورد با نانوایی‌های متخلف جوابگو نبوده، چون برخوردها بازدارنده نیست و با جریمه نقدی تخلف‌ها برچیده نمی‌شوند و تنها راهکار خلع‌ید آن نانوایی است، در این صورت می‌توانیم نانوایی‌های دیگری را که در نوبت هستند، جایگزین کنیم، بنابراین خواهشمندیم بحث تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های آرد و نان شهرستان در استان جدی گرفته شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد از روند طولانی اجرایی شدن مصوبات گفت: در حوزه آرد و نان یا سایر موضوعات در شهرستان تصمیماتی می‌گیریم، اما در کمیسیون استان یک ماه طول می‌کشد تا تأیید یا رد شود.

کد خبر 742178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.