ضرورت پایش به‌موقع مزارع و باغ‌ها در راستای حفظ محصول از آفات

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه همه‌جانبه و پایش به‌موقع مزارع و باغ‌ها از غافلگیری توسط بیماری‌های گیاهی جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مریم جلیلی مقدم در حاشیه صدوسیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم که به صورت وبیناری در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد، اظهار کرد: در بهمن و اسفند سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، بارش‌های خوبی داشتیم که این باران علاوه بر بهبود شرایط آبی باعث رشد آفات و بیماری‌ها هم شده است.

وی افزود: علاوه بر آن حدود ۲ درجه افزایش دما در کشور داشتیم که این امر موجب رشد و توسعه آفات و بیماری‌ها می‌شود، بنابراین توصیه اکید ما در سازمان حفظ نباتات توجه ویژه به سم‌پاشی به‌موقع مزارع است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور بر لزوم توجه همه‌جانبه و پایش به‌موقع مزارع و باغ‌ها تاکید کرد و گفت: این اقدامات مانع غافلگیری ما توسط بیماری‌های گیاهی می‌شود.

جلیلی مقدم تصریح کرد: حفظ نباتات به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در کنار تولید، برای حفظ محصول فعالیت و تلاش می‌کند و ما در این سازمان، وظیفه اطلاع‌رسانی بر اساس روش‌های نوین پیش‌آگاهی و نظارت بر کنترل آفات را بر عهده داریم.

کد خبر 742149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.