توسعه ۶۰۰۰ متر مربعی بقعه قیدار نبی(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بقعه قیدار نبی (ع) که یکی از جاذبه‌های گردشگری استان بوده که ۶۰۰۰ متر مربع توسعه یافته است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته برای اجرای طرح جامع قیدار نبی (ع) از محل عوائد این موقوفه بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه با انتقال مدرسه علمیه بقعه حضرت قیدار نبی (ع) به ساختمان جدید، ۲۸ حجره قدیمی این بقعه تبدیل به زائرسرای سنتی و فروشگاه عرضه صنایع دستی و گردشگری تبدیل شد، افزود: خوشبختانه این اقدام تأثیر به‌سزایی درافزایش گردشگر برای قیدار نبی (ع) داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع میزان توسعه بقعه قیدار نبی (ع) ۶ هزار متر مربع بوده است، عنوان کرد: کف‌سازی و بهسازی بخش‌هایی از بقعه متبرکه، ساخت ۴۰ سرویس بهداشتی، افزایش مراکز خدماتی و تجاری از جمله اقداماتی است که در قالب طرح توسعه‌ای انجام شده است.

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: آزادسازی حریم و محوطه بقعه، خرید و الحاق چند پلاک مسکونی و تجاری، محوطه‌سازی و سنگ فرش به مساحت ۸۰۰۰ هزار متر مربع، دیوار کشی به طول ۳۵ متر، مرمت دیوار شرقی و غربی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی گفت: طرح مرمت این امامزاده به همت مجموعه بقعه و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انجام شد.

به گزارش ایمنا، قیدار نبی با نام اصلی قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام است که او را فرزند اسماعیل و نی‌ای سی‌ام حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام دانسته‌اند و انتساب این بقعه به قیدار نبی (ع) با استشهاد ۶۵ نفر از علما مورد تأیید قرار گرفته است.

کد خبر 741667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.