هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود /دمای هوای ۲۳ شهرستان بالای ۲۰ درجه ثبت شد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در استان گفت: بیشینه دمای ۲۳ شهرستان اصفهان با دمای بالاتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو پایداری طی سه روز آینده در سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس پدیده غالب در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد مورد انتظار است، طی روز یکشنبه تا پایان هفته شرایط افزایش ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، وزش باد و رگبار بهاری پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین دما طی ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه می‌رسد.

وی با اشاره به بیشینه دمای ۲۳ شهرستان اصفهان با دمای بالاتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد، گفت: بیشینه دمای هوای مناطق خوروبیابانک با ۳۰ درجه، بادرود، کاشان و چوپانان با دمای ۲۹، آران و بیدگل و مهاباد با دمای ۲۸، اردستان و کبوترآباد با دمای ۲۶، اصفهان، خمینی‌شهر ۲۵ درجه، انارک، برخوار (دولت‌آباد)، فلاورجان، کوهپایه، لنجان، مبارکه، مورچه خورت، نائین، نجف‌آباد، ورزنه دمای ۲۴، فرودگاه اصفهان ۲۳ درجه، دهق با دمای ۲۲ و گلپایگان ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین شهرستان در استان گزارش و ثبت شده است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۰ درجه و بویین میاندشت با کمینه دمای یک درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 741662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.