پیامک جعلی ابلاغیه سامانه ثنا همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه سامانه ثنا کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: برابر شکایت دو نفر از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکیان، پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، جهت مشاهده متن ابلاغیه روی لینک ارسال شده داخل پیامک کلیک کرده‌اند و با هدایت به درگاه جعلی بانکی، وارد کردن اطلاعات کارت بانکی منجر به سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و شیوه و شگردهای پلیسی، متهم به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود در یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال بختیاری دستگیر و به پلیس فتای اصفهان منتقل شد.

مرتضوی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات و ادله جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت با سوءاستفاده از دقت نکردن مردم به سرشماره‌ها اقدام به ارسال پیامک و پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی بانکی با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب افراد اقدام می‌کرده است.

وی گفت: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات ابلاغیه قضائی سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی تنها شگردی جهت کلاهبرداری از شهروندان است، لذا به سرشماره‌های پیامک‌های ارسالی که حاوی لینک‌های هدایت شونده هستند دقت کافی را داشته باشید.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و به هیچ وجه روی لینک‌های ارسال شده کلیک نکنند.

کد خبر 741597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.