نات کوین + لیست در صرافی ارز دیجیتال، قیمت فروش و آموزش NOT COIN

نات کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاکچین TON (The Open Network) است.

به گزارش ایمنا، نات کوین (Notcoin با نام اختصاری NOT) پروژه مجموعه اوپن بیلدرز (Open Builders)، وابسته به بنیاد تون است که اواسط نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) نسخه بتا یا اولیه آن راه‌اندازی شد.

بازی نات کوین چیست

نات کوین یک یک بازی کوچک (mini-app) در محیط پیام‌رسان تلگرام است. Notcoin نوعی بازی کریپتویی برای کسب درآمد «Play-To-Earn» یا به اختصار P۲E محسوب می‌شود که کاربران آن می‌توانستند از طریق بازی‌کردن و کلیک بر روی سکه، نات کوین کسب کنند. همچنین در این بازی وظایفی طراحی شده بود که کاربر با انجام آن‌ها به تعداد تعریف شده‌ای از نات کوین دست پیدا می‌کرد.

نصب نات کوین

بسیاری افراد به دنبال نصب برنامه نات کوین هستند اما برای داشتن نات کوین و شروع بازی، نیازی به نصب یا دانلود فایل نصبی نیست، و یک حساب کاربری در اپلیکیشن تلگرام کافی است؛ نات کوین از طریق ربات موجود در برنامه تلگرام اجرا می‌شود.

نات کوین + لیست در صرافی ارز دیجیتال، قیمت فروش و آموزش NOT COIN

آیا بازی نات کوین کلاهبرداری است؟

بازی نات کوین کلاهبرداری نیست. چرا که تیم پروژه به صورت رسمی و علنی اعلام کرد که ممکن است قیمت توکن Not صفر باشد، رودمپی ارائه نمی‌کند، وایت پیپر ندارد و حتی یک وبسایت ساده در ابتدای کار خود راه‌اندازی نمی‌کند؛ پس نمی‌توان گفت این پروژه قصد کلاهبرداری دارد. از طرفی برای ورود به بازی از کاربران پولی را دریافت نمی‌کند که بگوییم قصد آن کلاهبرداری است یا بازی پانزی است اما انتقادات بسیار جدی به این بازی وجود دارد.

فروش نات کوین

تیم نات کوین روز ۱۹ اسفند روشی برای فروش نات کوین معرفی کرد. در این روش، افراد می‌توانند در ازای خرج کردن توکن Notcoin، دو نوع NFT بسازند؛ NFT با بسته ۱۰ میلیونی از نات کوین و NFT با بسته ۱۰۰ میلیونی. طبق این روش، افرادی که در حال حاضر در بازی Notcoin دارند می‌توانند هر ۱۰ میلیون واحد (یا ۱۰۰ میلیون واحد) از آن را به یک واحد NFT ووچر (voucher) تبدیل کنند. بعد از این اطلاعیه افرادی که تا به امروز Notcoin استخراج کرده‌اند سه انتخاب دارند:

  • هیچ اقدامی نکنند و توکن Notcoin داخل بازی را به NFT تبدیل نکنند و در آینده هر زمان توکن اصلی NOT، ایردراپ شد، توکن درون بازی خود را به توکن اصلی بازی تبدیل کنند.
  • هر ۱۰ میلیون توکن (یا ۱۰۰ میلیون) نات کوین داخل بازی خود را به یک واحد NFT ووچر تبدیل کنند و منتظر بمانند که زمانی که توکن اصلی بازی ایردراپ شد، NFT خود را به توکن اصلی تبدیل کنند.
  • پس از ساخت NFT، آن را در بازار getgems به فروش برسانند.

نات کوین در صرافی

بر اساس تصویری که یکی از کانال‌های وابسته به نات کوین منتشر کرده است، به‌نظر می‌رسد نات کوین در روز ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) و تقریباً همزمان با هاوینگ بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شود.

البته نات کوین به‌طور مستقیم این تاریخ را اعلام نکرده است؛ اما تصویر منتشرشده، یک شمارشگر معکوس را نشان می‌دهد که انتهای آن ۲۰ آوریل است و بالای آن نوشته‌ شده است «شمارشگر معکوس لیست‌شدن نات کوین».

نات کوین + لیست در صرافی ارز دیجیتال، قیمت فروش و آموزش NOT COIN

قیمت نات کوین

نات کوین هنوز به‌صورت یک ارز دیجیتال معمول روی بلاکچین و در صرافی‌ها عرضه نشده است، بنابراین قیمت کاملاً مشخصی ندارد، با این حال می‌توان با استناد به داده‌های موجود در بازارهای ویژه پیش‌فروش NOT، یک قیمت تخمینی برای آن پیش‌بینی کرد. صرافی‌هایی مثل بای‌بیت پیش‌فروش نات‌ کوین را در بازار پیش از عرضه (Pre Market) آغاز کرده‌اند. ووچرهای نات‌ کوین هم در قالب NFT قابل خرید و فروش هستند و حجم معاملات آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف به ۱۴ میلیون دلار رسیده است.

نات کوین + لیست در صرافی ارز دیجیتال، قیمت فروش و آموزش NOT COIN

آخرین قیمت معامله‌شده نات کوین در بای بیت ۰.۰۰۰۰۰۷۷ تتر به ازای هر واحد، معادل ۷.۶ تتر برای هر ۱ میلیون نات کوین است. در پلفترم Getgems هم متوسط قیمت هر ۱ میلیون نات کوین هم‌اکنون برابر با ۰.۹ TON یا ۴.۴۵ دلار است.

استخراج ارز دیجیتال نات کوین

استخراج نات در اول آوریل (۱۳ فروردین) به پایان رسید؛ تیم نات کوین معتقد است که پایان استخراج به ثبات و ارزش توکن NOT کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر با محدود شدن عرضه NOT، تقاضا و قیمت آن ممکن است افزایش یابد. با پایان یافتن استخراج نات کوین، توسعه‌دهندگان می‌توانند تمرکز خود را به طور کامل بر توسعه محصولات جدید بر بستر بلاک چین TON معطوف کند. این امر می‌تواند به افزایش کاربرد و پذیرش توکن NOT در دنیای واقعی کمک کند.

نات کوین + لیست در صرافی ارز دیجیتال، قیمت فروش و آموزش NOT COIN

هر پایانی، پایان واقعی نیست. پس بیایید ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

آیا بازی نات کوین کلاهبرداری است؟

خیر، بازی نات کوین کلاهبرداری نیست. در واقع وقتی تیم پروژه به صورت رسمی و علنی فریاد می‌زند که ممکن است قیمت توکن Not صفر باشد، رودمپی ارائه نمی‌کند، وایت پیپر ندارد و حتی یک وبسایت ساده در ابتدای کار خود راه‌اندازی نمی‌کند! پس نمی‌توان گفت این پروژه قصد کلاهبرداری دارد. از طرفی برای ورود به بازی از کاربران پولی را دریافت نمی‌کند که بگوییم قصد آن کلاهبرداری است یا بازی پانزی است. اما انتقادات بسیار جدی به این بازی وجود دارد.

کد خبر 741591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    8 0
    اگ میشه هر1میلیون نات کوین روب حداقل ریال بگین منوج نمیشیم اخه.من 18وخورده دارم ب ی میلیونی 15دلافروشندم
    • سیدعلی مشهد IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      9 0
      اگر به دلار 65 تومان حساب کنی و 18.5 میلیون عدد داشته باشی میشه حدود 9.200.000 تومان
  • US ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    6 2
    اگ میشه هر1میلیون نات کوین روب حداقل ریال بگین منوج نمیشیم اخه.من 18وخورده دارم ب ی میلیونی 15دلافروشندم
  • محمدامین IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 0
    سلام. الان هر ۱۰ میلیون نات کوین ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار‌تومن )تقریبا( هست دوستان
  • پشتیبانی نات کوین IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    6 2
    نات کوین توی صرافی «bybit» و «کیف پول من» لیست شد و تا ۱۵روز دیگه قیمت گذاری میشه و استخراج رایگانش هم به اتمام رسید و آینده روشنی براش دیده میشه✅💰 اگه فرصت بالارو از دست دادی پروژه‌ جدید و بهتر از نات کوین استارت خورده , این فرصت رو دیگه از دست نده💎💎💎 همین الان ثبت‌نام و شروع به استخراج توکن کنید: https://t.me/tapswap_bot?start=r_6016855601
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    7 14
    سلام دوستان،من نات کوین هام،زیر ده میلیون هست،9860عدد جمع کردم،یعنی بخاطر140هزارتا که کم دارم،بی ارزش هست،لطفا راهنمایی کنین....