قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از مصوب شدن قیمت شن و ماسه در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، با شروع سال جدید طبق روال هرساله در کهگیلویه و بویراحمد برخی از کالاها و خدمات افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت باعث ایجاد پاره‌ای از نگرانی بین مردم شده‌است.

با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا آغاز کارهای عمرانی و ساخت و ساز در مناطق سردسیری رونق می‌گیرد با رونق گرفتن بازار ساخت و ساز ساختمانی و عمرانی موج افزایش قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد تب تند کار را کاهش داده و مردم نسبت به این افزایش واکنش‌های متفاوتی دارند.

سید امیر تیمور موسویان مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز_ چهارشنبه، پانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل کشور انجمن شن و ماسه قیمت‌گذاری محصول را انجام می‌دهند، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به همین شکل است و انجمن شن و ماسه تصمیم گیرنده است.

وی افزود: ما جلسات را به سمتی بردیم که افزایش قیمت نداشته باشیم، انجمن شن و ماسه پیشنهاد قیمت ۲۵۰ هزار تومان برای هر تُن شن و ماسه را داشت و ما مدیریت کردیم که با احتساب ارزش افزوده این قیمت به ۱۸۵ هزار تومان در هر تن شن و ماسه باشد و افزایش قیمت نداشته باشیم.

موسویان، تصریح کرد: قیمت سال گذشته شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد در هر تُن ۱۳۰ هزار تومان بوده است، قیمت سال جدید ۱۸۵ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ما استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ قیمت ۲۱۰ هزار تومان برای هر تُن شن و ماسه مصوب شده بود و قیمت شن و ماسه در استان ما به قیمت شن و ماسه سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد استان‌هایی مثل فارس و اصفهان و چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ هزار تومان برای هر تُن شن و ماسه در سال جدید است.

وی افزود: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری دولت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و ما هم قیمت‌گذاری نکردیم، ولی مدیریت کردیم که افزایش قیمت نداشته باشیم.

موسویان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت در هر تُن برای ماسه شسته و شکسته ۱۸۵ هزار تومان، ماسه بادی ۱۳۰ هزار تومان، نخودی ۱۸۵ هزار تومان است.

کد خبر 741456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.