مشکلات سفر بین‌شهری در قم رفع شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اینکه حل معضلات سفر بین‌شهری در استان قم نیازمند عزم مسئولان است گفت: احداث پایانه‌ها و ارائه زیرساخت‌ها در قانون بر عهده شهرداری است، اما مدیریت سفر جاده‌ای بر عهده شهرداری‌ها نیست.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: احداث پایانه‌ها در قانون با شهرداری است و شهرداری‌ها موظف هستند که در پایانه‌ها زیرساخت‌های لازم را ارائه دهند اما عملاً مدیریت سفر بر عهده شهرداری‌ها نیست و از قانون ادارات دیگر در استان تبعیت می‌کند.

وی افزود: برای نظم‌بخشی لازم است که مغایرت این قانون با قوانین شهرداری رفع شود و به اجماع برسد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ناوگان سفر بین جاده‌ای در استان قم یکی از فرسوده‌ترین ناوگان‌ها است و چون در اختیار بخش خصوصی است و مجوز توسط راهداری صادر می‌شود، شهرداری در این موارد نمی‌تواند تصمیمی بگیرد.

قراچورلوی تصریح کرد: در بودجه سال گذشته باوجوداینکه در بخش درآمدی افزایش داشتیم و تلاش ما برای سال ۱۴۰۳ ایجاد وضعیت رفاهی بهتر در پایانه‌های مسافربری شهرداری قم است اما در مسائل دیگری مانند وضعیت اتوبوس‌ها و برنامه‌ریزی سفر نمی‌توانیم دخل و تصرف داشته باشیم.

کد خبر 741413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.