وقوع بادهای شدید و رگبار بهاری در انتظار اصفهان است/دمای هوا افزایش می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از فردا در بیشتر مناطق استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در نیمه جنوبی و برخی نواحی غرب گاهی باد شدید و رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی امروز بر استان و گذر موج، فردا و مجدد پایداری جو تا پایان هفته است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبت شدید تا شدید به ویژه در نیمه شرقی و غربی از بعدازظهر گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا در بیشتر مناطق استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در نیمه جنوبی و برخی نواحی غرب گاهی باد شدید و رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر روز گذشته تا پایان شب وقت چهارشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف، وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد احتمال تگرگ، شدت ناپایداری‌های بهاری در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها در روز چهارشنبه همراه است.

آقایی با بیان اینکه اثرات مخاطرات سامانه مذکور امروز در مناطق غرب و جنوب استان تأثیرگذار است، گفت: فعالیت این سامانه در وقت چهارشنبه در نیمه غربی، جنوبی و مرکزی اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، شهرضا، فریدون‌شهر، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نطنز، مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه ناپایدار؛ احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و محصولات کشاورزی در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

وی ضمن هشدار درباره مخاطرات جوی احتمالی، احتیاط در سفرهای درون و برون استانی، تجهیزات لازم زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، لزوم پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها تاکید کرده است.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با بیشینه دمای ۲۴ درجه و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱- درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 741157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.