کاهش ۶۳ درصدی جان‌باختگان نوروزی در گلستان

رئیس پلیس راه گلستان گفت: تعداد جان‌باختگان در سفرهای نوروزی گلستان در سال جدید ۶۳ درصد کاهش پیدا کرد.

محمود شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند آغاز شد و تا امروز ادامه دارد که تاکنون ۶۳ درصد کاهش جان‌باختگان جاده‌ای را در استان شاهد بودیم.

وی افزود: در ایام نوروز سال جاری شدیدترین تصادف در محورهای شمالی گنبد به سمت داشلی برون را داشتیم که این تصادف موجب فوت چهار نفر شد.

رئیس پلیس راه گلستان گفت: در این مدت ۱۱ نفر در حوادث ترافیک جان خود را از دست دادند که این آمار سال گذشته ۲۳ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه جان باختگان ایام نوروز سال جاری و سال گذشته از هم‌استانی‌های گلستان بودند، افزود: خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه و توجه نکردن به جلو از مهم‌ترین عوامل تصادفات محسوب می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه در سال‌جاری بیشترین مسافران را از استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، مازندران و تهران در استان داشتیم، افزود: ماندگاری مسافران تهرانی از دیگر استان‌ها در گلستان بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه روز عید فطر را در پیش داریم، پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم ترافیک بالا در محورهای شمالی استان را خواهیم داشت.

رئیس پلیس راه گلستان با اشاره به اینکه محورهای شمالی استان نیاز به رسیدگی کامل دارد، افزود: در برخی از مسیرها نیاز است اداره کل راهداری هرچه سریع‌تر اقدام کند تا شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم.

شهرکی در خاتمه یادآور شد: با توجه به سیلاب‌هایی که طی روزهای گذشته داشتیم، در حال حاضر مسیر کوهستانی النگ و مسیر آزادشهر به شاهرود مسدود شد که ممکن است این روند تا یک یا دو سال آینده ادامه داشته باشد و رانندگان از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

کد خبر 741048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.