۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
دروغ آوریل و تاریخچه آن

روز اول آوریل در دنیای غرب به خنده و شادی اختصاص داده شده است و در طول آن مردم از طریق شوخی‌های بی‌ضرر عزیزان خود را فریب می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولین روز آوریل که به‌عناوین دروغ آوریل یا احمق‌های آوریل شناخته می‌شود، روزی است که بسیاری از مردم دنیای غرب طی آن به گفتن اتفاقاتی می‌پردازند که واقعیت ندارند.

در این مناسبت، مردم ایده‌های خنده‌داری می‌دهند تا عزیزان یا دوستان خود را غافل‌گیر کنند و در پایان دروغ بودن گفته‌های خود را فاش می‌کنند. نکته مهم در این روز این است که شوخی‌ها نباید برای کسی آزاردهنده باشد.

روز اول آوریل در واقع یادآوری است که نباید دنیا را زیاد جدی گرفت و باید جنبه ملایم‌تر زندگی را نیز پذیرفت. این روز همچنین زمانی برای استراحت از یکنواختی زندگی معمولی و فرصتی برای افراط در سرگرمی فراهم می‌کند.

روز دروغ آوریل ۱۴۰۳

روز دروغ آوریل هر سال در یکم آوریل مصادف با سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و در حالت کلی در مورد شوخی کردن در مورد همه چیز است. این روز پس از جشنواره هندی هولی و نزدیک به جشن ایرانی سیزده‌بدر برگزار می‌شود که هر سه در اوایل بهار برگزار می‌شوند و شامل اشکال مختلفی شادی و شوخی هستند.

دروغ آوریل و تاریخچه آن

تاریخچه دروغ آوریل

تاریخچه مشخصی برای آغاز دروغ آوریل توسط مورخان ذکر نشده و تمام دلایل یادشده برای ایجاد آن در اصل احتمالاتی هستند که در این راستا عنوان شده‌اند. با این حال یک نظریه رایج این است هرچند امروزه اول ژانویه، زمان آغاز سال جدید است، تا پیش از سال ۱۵۹۲، سال نوی میلادی از یکم آوریل شروع می‌شد، تا اینکه پاپ گریگوری هشتم روش جدیدی برای روزها ایجاد کرد که به شکل تقویمی امروزی شناخته می‌شود.

پذیرفتن تغییر تاریخ شب سال نو توسط همگان مدتی طول کشید و عده‌ای از مردم تا مدت‌ها هنوز اول آوریل جشن گرفتند. طرفداران یکم ژانویه به‌عنوان اولین روز سال نو، این عده را احمق‌های آوریل می‌نامیدند.

بعضی افراد نیز آغاز این سنت سالانه را یک شوخی موردپسند همگانی به‌عنوان روز سی‌ودوم مارس در کتاب «قصه های کانتربری» نوشته جفری چاسر می‌دانند که از نظر عده‌ای تنها یک اشتباه چاپی است.

مورخان همچنین روز اول آوریل را به جشنواره‌هایی مانند هیلاریا مرتبط می‌دانند که در لاتین به معنای شادی است و در طول آن مردم روم باستان با پوشیدن لباس‌های مبدل، یکدیگر را مسخره و با هم بازی می‌کردند.

در هر حال هر یک از داستان‌های موجود که صحیح باشد، در هر بهار همه ساکنان کشورهایی هم‌چون بریتانیا، زیمباوه، نیوزیلند، اتریش و دیگر کشورها به برنامه‌ریزی شیطنت‌آمیزترین، بدجنسانه‌ترین و حتی خبیثانه‌ترین، در عین حال ایمن‌ترین و بازیگوش‌ترین شوخی‌هایی می‌پردازند که می‌تواند روز یکم آوریل را به سرگرم‌کننده‌ترین، هیجان‌انگیزترین و پراضطراب‌ترین روز سال تبدیل کند.

دروغ آوریل و تاریخچه آن

دروغ آوریل در دنیای مدرن

شوخی روز اول آوریل در دنیای امروز از محدودیت‌های روز اول ماه فراتر رفته و به یک پدیده اینترنتی در تمام طول سال تبدیل شده است. هر روز هزاران ویدئو در محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی ظاهر می‌شود و محدودیت شوخی‌ها را گاهی حتی به مراحل خطرناکی می‌رساند. این امر در میان علاقه‌مندان به این مناسبت به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست و آن‌ها تمایل دارند اولین روز آوریل همچنان روزی ایمن و خنده‌دار باقی بماند.

شوخی‌های اول آوریل شامل جوک و شوخی با مردم است و باید بی‌ضرر باقی بماند، زیرا این مناسبت نباید با پخش کردن اطلاعات نادرست در قالب شوخی، موقعیت‌های واقعی را خراب کند.

کد خبر 740858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.