درخواست دبیر کل حزب‌الله لبنان برای حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس

دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه شب طی سخنانی خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله که در مجتمع سیده زینب علیها السلام، در حومه جنوبی بیروت در مراسم احیای نخستین شب قدر ماه رمضان سخن می‌گفت، اظهار کرد: امشب درباره تحولات سیاسی و ابعاد آن سخنرانی نخواهم کرد، بلکه در این خصوص روز جمعه (روز جهانی قدس) سخن خواهم گفت.

وی با تاکید بر اینکه سال جاری روز جهانی قدس در شرایط ویژه و کاملاً متفاوت برگزار خواهد شد، افزود: این روزها ساکنان نوار غزه از یک‌سو شاهد انواع جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی از جمله کشتار، گرسنگی، ویرانی روزانه، آوارگی، ترس هستند و از سوی دیگر، در میدانی دیگر، مبارزان مقاومت در میادین نبرد در خاک غزه در حال مقاومت و پایداری در برابر اشغالگران هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همین مسئله به همراه حوادثی در لبنان، سوریه و یمن و شرایط اقتصادی جریان دارد، باید موجب شود که دست به دعا ببریم.

نصرالله با تاکید بر اهمیت دعا و نیایش در مراسم ویژه احیای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان خطاب به روزه‌داران عنوان کرد: در همه شرایط و چالش‌های زندگی، دعا و نیایش به درگاه الهی از ضروریات هر مسلمان حاضر و در دسترس است و دعا به ذات احدیت بخشی از سلوک اجتماعی و زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهد و امروز نیز در شرایط ویژه منطقه، بیش از پیش به دعا و راز و نیاز با درگاه الهی نیازمند هستیم؛ چرا که، وقتی ما از درگاه احدیت مسئلت می‌کنیم، خداوند نیز با در نظر گرفتن صلاح و خیرمان، ما را یاری می‌دهد.

وی تاکید کرد: شهادت یکی از درجات معنوی رفیع نزد خداوند است و نیل به مقام والای شهادت شایسته تبریک و تهنیت است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در این مراسم از آحاد مسلمانان خواست که به وظیفه خود در برابر اهل غزه عمل کنند و با استعانت از دعا و نیایش نزد پیشگاه الهی برای پیروزی آنان دعا کنند.

سیدحسن نصرالله همچنین از آحاد مسلمانان و نمازگزاران و روزه داران و درخواست کرد که برای مردم لبنان، سوریه، عراق و یمن که در معرض حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و شرایط دشواری را سپری می‌کنند، برای نجات و موفقیت آنان نزد پیشگاه الهی استغاثه و دعا کنند.

وی در مجتمع زینبیه واقع در ضاحیه جنوب بیروت که تعداد زیادی از شیعیان لبنانی که برای احیای شب مبارک نوزدهم ماه رمضان گردهم آمده بودند، بار دیگر بر اهمیت جایگاه شهادت و دعا نزد مسلمانان تاکید کرد که در خط نبرد ما علیه دشمنان ضعف، سستی و یأس و مصادیق مشابه آن وجود ندارد.

کد خبر 740340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.