بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو»، «مزارع گل شناور؛ راه‌حلی برای بحران آلودگی آب»، «بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی محیط زیستی»، «دستیابی به پایداری با مدیریت هوشمند ترافیک در شهر آمریکایی»، «ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر»، «توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن»، و «ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو، موری جی‌پی، با ۳۳۰ متر ارتفاع به‌عنوان بخشی از توسعه تپه‌های آزابودای، یکی از سبزترین مناطق شهری در توکیو، توسط یک استودیوی آمریکایی ایجاد شد و به مرحله بهره‌برداری رسید. این برج در بخش میناتو توکیو قرار دارد و اولین آسمان‌خراش چشمگیر توکیو و بلندترین ساختمان در ژاپن است.

شکل منحنی ساختمان به‌منظور مقابله با ظاهر گسترده آن طراحی و نوارهای عمودی از لوورهای هوارسان به مرکز هر نما اضافه شده است که از نظر بصری آن را به چهار بخش باریک‌تر تقسیم می‌کند.

ورود به ضلع شمالی برج از طریق یک میدان سبز تزئین‌شده با آب‌نماها و صندلی در فضای صورت می‌گیرد و یک گوشه باز در ضلع جنوبی دارای یک پله برقی است که خیابان را به فضای تجاری در طبقات بالا متصل می‌کند. ساختمان از سه سمت خیابان، فضای سبز عمومی و فضای تجمع قابل دسترس است.

سطح زمین این برج بسیار شفاف و قابل‌دسترس و ۱۱ طبقه بالایی برج محل قرارگیری آپارتمان‌ها، دفاتر و رستوران برای کارمندان با چشم‌اندازی از افق توکیو است. آسمان‌خراش‌های در حال توسعه مجاور برج دارای محل اقامت اضافی هستند که برج ۵۳ طبقه شامل ۳۲۰ آپارتمان و یک هتل مجلل است و برج دیگر پس از تکمیل ۹۷۰ آپارتمان خواهد داشت.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

مزارع گل شناور؛ راه‌حلی برای بحران آلودگی آب

محققان آمریکایی طی مطالعه‌ای در جنوب فلوریدا رویکرد جدیدی را برای مبارزه با آلودگی آب کشف کرده‌اند. این امر مسئله‌ای مبرم است که بسیاری از مناطق شهری با آن مواجهند، با این حال تیم تحقیق با استفاده از سکوهای شناور ارزان‌قیمت، با موفقیت گل‌هایی را در آبراه‌های آلوده پرورش داد و پس از مدتی به نتایج قابل‌توجهی در حذف مواد مغذی دست پیدا کرد و راهی امیدوارکننده برای پاک‌سازی محیط زیست و به‌دست‌آوردن سود اقتصادی ارائه کرد.

این مطالعه که طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای انجام شد، نشان داد که این باغ‌های شناور قادر به استخراج ۵۲ درصد فسفر بیشتر و ۳۶ درصد نیتروژن بیشتر از آن‌چه است که به‌طور طبیعی توسط چرخه نیتروژن آب حذف می‌شود. این افزایش قابل توجه در جذب یک پیشرفت بزرگ در تلاش برای پاک‌سازی آب‌های آلوده است که با روان‌آب بیش از حد مواد شیمیایی مضر از مزارع، چمن‌های شهری و مخازن سپتیک آلوده شده‌اند. این آلودگی به تکثیر شکوفه‌های مضر جلبک‌ها منجر می‌شود و مناطق مرده‌ای را ایجاد می‌کند که زندگی آبزیان را تهدید و اکوسیستم‌ها را مختل می‌کند.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی محیط زیستی

مطالعات جدید نشان می‌دهد مزارع خورشیدی با گیاهان بومی، جمعیت حشرات را سه برابر و اهداف انرژی را با حفظ تنوع زیستی هماهنگ می‌کنند و در نهایت بهبود وضعیت اکوسیستم شهری را به همراه دارند. این مطالعات در آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده و آزمایشگاه ملی آرگون در زمینه یک حرکت پیشگامانه به سمت هماهنگ کردن انرژی‌های تجدیدپذیر و حفاظت از محیط زیست نشان داد زمانی که مزارع خورشیدی با گل‌های وحشی و گیاهان بومی ادغام شوند، به زیستگاه‌های پرجنب‌وجوشی برای بسیاری از گونه‌های زیستی از جمله حشرات، پرندگان و زنبورها تبدیل خواهند شد.

تحقیق حاضر همچنین مفهومی به نام زیستگاه خورشیدی گرده‌افشان را برجسته و با هدف دو برابر شدن به‌عنوان مناطق حفاظت از تنوع زیستی، پتانسیل توسعه انرژی‌های خورشیدی را در مقیاس بزرگ در مناطق کشاورزی بررسی کرد. در این بررسی مشخص شد تأسیسات خورشیدی با موقعیت مناسب و سازگار با زیستگاه‌ها می‌توانند از جمعیت حشرات محافظت کنند و خدمات گرده‌افشانی را در مزارع کشاورزی مجاور افزایش دهند.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

دستیابی به پایداری با مدیریت هوشمند ترافیک در شهر آمریکایی

دنور، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو در آمریکا، برای مقابله با چالش‌های ترافیکی آنی و حمایت از اهداف بلندمدت پایداری و ایمنی خود به همکاری با یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های هوشمند مدیریت ترافیک پرداخت تا به‌عنوان بخشی از برنامه شهر هوشمند دنور روی پیشبرد طرح‌های تردد شهری کار کند. این همکاری علاوه بر رسیدگی به چالش‌های ترافیکی آنی، از اهداف بلندمدت شهر هوشمند دنور برای پایداری و ایمنی نیز پشتیبانی می‌کند.

هدف این شهر یافتن راه‌هایی برای فعال نگه داشتن تقاطع‌ها در مواقعی همچون خاموشی‌های برق، خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده ایمنی عمومی (PSPS) و شرایط آب‌وهوایی شدید در حالی است که ایمنی کاربران جاده‌ها و دسترسی به تجهیزات سیستم یکپارچه پشتیبان باتری (طراحی‌شده برای بهینه‌سازی فضا و دسترسی در بخش‌های ترافیکی) در اولویت قرار داشته باشد. این شهر همچنین با فشارهای فزاینده‌ای برای راه‌حل‌های مدیریت ترافیک مؤثر در راستای مقابله با تراکم ترافیک، تقویت اقدامات ایمنی و کاهش اثرات زیست‌محیطی جامعه مواجه است.

دنور به این ترتیب به‌دنبال چشم‌اندازی تازه در طراحی‌های شهری است تا از رشد و نیازهای در حال تحول جامعه حمایت کند و راه‌حل‌های مورد ارائه، چالش‌های فعلی را با بهبود کارایی در زمان قطع برق و تعمیر و نگهداری سیستم‌های یکپارچه پشتیبان باتری برطرف می‌کند.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر

توکیو یکی از بزرگراه‌های خود را به یک مسیر سبز و مرتفع تبدیل کرد تا عابران‌پیاده بتوانند به روشی کاملاً جدید از مرکز شهر لذت ببرند. طبق برنامه‌ریزی‌ها، ساخت‌وسازهای این پروژه که در اواسط دهه ۲۰۲۰ آغاز شده است تا دهه ۲۰۳۰ یا ۲۰۴۰ تکمیل می‌شود، اما بعضی از بخش‌ها پیش از این موعد و از طریق یک برنامه تعمیر و نگهداری مرحله‌ای به روی عموم باز خواهند شد.

دولت کلان‌شهر توکیو پیش از این از برنامه‌های خود برای توسعه شهری قابل پیاده‌روی با تمرکز بر ایجاد فضاهایی با محوریت مردم خبر داده بود که می‌توان به‌راحتی در آن‌ها قدم زد و لذت برد. توکیو هدف از این اقدام را نیز ترویج پیاده‌روی در میان مردم و تشویق آن‌ها به استفاده از این روش حمل‌ونقل فعال و پایدار معرفی کرد و تبدیل بزرگراه توکیو به کریدور هوایی یک عنصر کلیدی در مسیر دستیابی به این هدف است. این اقدام شریان ترافیکی را که از قلب شهر عبور می‌کند به یک راهروی هوایی سرسبز مناسب برای عابران‌پیاده تبدیل خواهد کرد.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

شنژن چین از توسعه یک محله مسکونی در شهر هوشمند تنسنت خود خبر داد که در کنار فناوری، ویژگی‌های اجتماعی، سالم و سبز بودن را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. این مجتمع مسکونی دارای چهار حیاط احاطه‌شده توسط ۱۱ آپارتمان و یک مهدکودک خواهد بود و به‌عنوان منطقه‌ای طراحی شده است که جامعه را تقویت می‌کند.

طراحی مجتمع به‌عنوان یک توسعه اجتماعی و سبز است که برای کارکنان شاغل در شهر مسکن فراهم می‌کند و اقامتگاه‌های کنار خلیج آنکه در یک شبه‌جزیره باریک واقع شده‌اند، مرکز پردیس شهر هوشمند گسترده‌تری خواهند بود که توسط شرکت فناوری تنسنت چین توسعه پیدا کرده و توسط یک استودیوی معماری آمریکایی طراحی شده است.

شنژن قصد دارد با مشارکت در توسعه شهر هوشمند تنسنت نشان دهد که شهرهای هوشمند در عین حال سالم، سبز و اجتماعی هستند، چراکه توجه در این شهرها همیشه به فناوری معطوف است و طراحی این مجتمع مسکونی نیز شامل آن می‌شود، اما طبق نظر طراحان جنبه‌های مرتبط با فناوری از فضاهای اجتماعی، حیاط‌های سبز و تراس‌ها جدایی‌ناپذیر است.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز

رومانی از راه‌انداری یک مسیر سبز اقتصادی به ارزش ۲.۱۵ میلیارد دلار در میان فشارهای وارده بر بخش‌های زیست‌محیطی جهان رونمایی کرد و از عرضه اوراق قرضه سبز برای اجرای پروژه‌های پایداری خبر داد و با انتشار اولین اوراق قرضه سبز خود، ورود قابل‌توجهی به دنیای مالی پایدار داشته است. این اوراق به ارزش دو میلیارد یورو به‌تازگی راه‌اندازی شده و با پیشنهادات بیش از ۱۰ میلیارد یورویی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. سررسید این اوراق فوریه ۲۰۳۶ و شروع قیمت‌گذاری آن از ۳۰۰ واحد پایه نسبت به سوآپ‌های میانی بود که ۴۵ واحد پایه کمتر از راهنمایی اولیه است.

اوراق قرضه سبز برای تأمین مالی پروژه‌هایی با مزایای زیست‌محیطی طراحی شده‌اند. دولت‌ها در سراسر اروپا، اوراق قرضه سبز قابل‌توجهی منتشر کرده‌اند و رومانی درآمد حاصل از این اوراق خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل‌ونقل سبز، ساختمان‌های با انرژی کارآمد و احیای جنگل اختصاص خواهد داد. این کشور قصد دارد انتشار خالص اوراق قرضه یورو را به حداکثر ۶ میلیارد یورو در سال جاری کاهش دهد که نسبت به ۹.۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

بهبود اکوسیستم‌های شهری با مزارع خورشیدی زیست‌محیطی / توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

کد خبر 740241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.