برپایی ۴۰ ایستگاه سلامت و نوروزگاه در استان اصفهان

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: هم‌زمان با نوروز ۴۰ ایستگاه سلامت و نوروزگاه روستایی و عشایری در جاده‌ها و مناطق مختلف استان اصفهان برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مهران زینلیان امروز _پنج شنبه نهم فروردین_ در بازدید از خدمات سفر غرب استان اصفهان در محل نوروزگاه تیران و کرون اظهار کرد: نوروز امسال ۲۰ نوروزگاه روستایی و عشایری و ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های بین شهری و مناطق روستایی استان اصفهان برپا شده که مسافران از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص برنامه‌های در حال اجرا در نوروزگاه‌ها افزود: در نوروزگاه‌ها فروش تولیدات مواد غذایی، صنایع دستی روستاییان و برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های محلی برای گردشگران اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: علاوه بر خدمات فرهنگی این مراکز، امکان استراحت برای رانندگان فراهم شده تا در کاهش تصادفات مؤثر واقع شود.

زینلیان با بیان اینکه بر اساس اعلام پلیس، در ایام نوروز امسال بیش از ۳۰ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: مثل گذشته خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز منجر به وقوع این تصادفات شده که مستلزم دقت بیشتر رانندگان و توجه به استراحت بیشتر بوده تا این روند ادامه پیدا نکند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امکان توقف و استراحت رانندگان در این ایستگاه‌ها برای رفع خستگی ایجاد شده و با توقف رانندگان از خدمات آموزشی و فرهنگی بهره‌مند خواهند شد.

زینلیان به حفظ حرمت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: اماکنی در پارک‌ها برای مصرف غذا مسافران پیش‌بینی شده و رستوران‌ها نیز باید در روزها در محل سالن‌های غذاخوری خدمات به مسافران ارائه بدهند.

وی اضافه کرد: در شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) فعالیت مراکز تفریحی و گردشگری با محدودیت عملکرد روبه‌رو است تا حرمت این روزها حفظ شود.

کد خبر 740044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.