چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟

کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند فنلاند که در گزارش جهانی شادی رتبه نخست را به خود اختصاص داد، آمار خودکشی بالایی دارند. تحقیقات ارتباط بین باورهای مذهبی و پیشگیری از خودکشی را در این مناطق مرتبط دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان طی مطالعه‌ای که برای ارزیابی خوشحالی انجام دادند، به ارتباط قوی بین مالیات و ارزیابی افراد از میزان خوشحالی به‌ویژه در مناطق اسکاندیناوی دست یافته‌اند. مالیات از طریق ارائه خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و حمل‌ونقل عمومی منجر به شادی می‌شود زیرا مردم اعتماد دارند که این پول عاقلانه استفاده و توزیع خواهد شد.

با وجود امتیازات بالای کشورهای شمال اروپا در سنجش خوشحالی، اما آمار آن‌ها در خودکشی نیز بالا است. میزان توزیع احساسات مثبت در کشورهای مختلف در سراسر گزارش‌های شادی جهانی نشان می‌دهد که آمریکای لاتین معمولاً در صدر قرار دارد، با این حال این کشورها حتی در رتبه‌بندی کلی شادی به ۲۰ کشور برتر راه پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر، کشورهای شمال اروپا به عنوان شادترین کشورها ظاهر شده‌اند، اما این جایی نیست که مردم بیشترین احساسات مثبت را گزارش می‌کنند.

کشورهای شمال اروپا ارتباط تاریخی با نرخ بالای خودکشی دارند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۰، نرخ خودکشی فنلاند به حدی بالا بود که این کشور اولین استراتژی پیشگیری از خودکشی در جهان را ایجاد و اجرا کرد.

چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟

امروزه روندها در این منطقه بسیار بهبود یافته است، اما فنلاند همچنان در رتبه چهارم میزان خودکشی جوانان قرار دارد. باور بر این است که اقدامات دولت‌ها در حمایت از رضایت از زندگی مردم بسیار مهم است، اما در پیشگیری از خودکشی چندان مهم نیست.

در واقع یکی از معیارها برای پیشگیری از خودکشی باور مذهبی است که در این کشورها تا حدودی ضعیف است. تحقیقات نشان داده است بیمارانی که باورهای مذهبی دارند، احتمالاً درمان شناختی ‎رفتاری را بهتر تکمیل می‌کنند و بسیاری از مردم نیز تمایل دارند باورهای مذهبی خود را در درمان بگنجانند.

به عنوان مثال، سوئد با یک دولت با کیفیت بالا، نرخ طلاق بالا و وابستگی مذهبی پایین، نرخ خودکشی پیش‌بینی‌شده بالاتری نسبت به شادی دارد.

این به آن معناست که همان شاخص‌هایی که شادی را پیش‌بینی می‌کند، لزوماً با احتمال خودکشی مرتبط نیست.

کد خبر 739639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.